# א

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1518/63/1/

וזה בחינת בציעת הפת שקראו רבותינו ז"ל את המברך ברכת 'המוציא' בשם 'בוצע'. וכנו את עקר הברכה על שם הבצוע, כמו שאמרו (ברכות מו.): 'בעל־הבית בוצע ואורח מברך'. ולמה לא קראו את המברך ברכת 'המוציא' גם כן בשם 'מברך המוציא'? וכן בכל מקום נקרא ברכת 'המוציא', וכן עקר אכילת לחם בשם 'בוצע' ו'פורס', כמו שכתוב (איכה ד, ד): "עוללים שאלו לחם פורס אין להם". וכמו שכתוב (ישעיה נח, ז): "הלא פרס לרעב לחמך". וכן בכמה מקומות שמכנה אכילת לחם בשם 'פורס' ו'בוצע'. וכן בעל ה'שלחן ערוך' - כל הלכות ודינים של ברכת 'המוציא' קרא בשם 'הלכות בציעת הפת', שנראה שהעקר הוא הבצוע. וכן מובן בזהר הקדוש (בלק קפז:) שיש סודות גדולים בענין בציעת הפת, וכמובא בדברי רבותינו ז"ל (סנהדרין קב:) ששאל לו: 'מהיכן קא שרית המוציא' וכו':
