# ח

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1774/63/8/

וזה בחינת השכרות של פורים, שמצוה להשתכר אז ביין, כי אז נכנע המן־עמלק שהוא בחינת שכחה, כמובא. ועל־כן הזהירה תורה (דברים כה, יז): "זכור את אשר עשה לך עמלק וכו' לא תשכח". כדי להכניע בחינת שכחה שהוא בחינת עמלק, ולהעלות הזכרון וכו'.

ועל־כן אז בפורים מצוה להשתכר ביין, כי אז עולה היין משכחה לזכרון כנ"ל. ואז כשהיין בקדשה שעולה מבחינת שכחה לבחינת זכרון, אז עקר השלמות על־ידי יין דיקא, כי עקר שלמות הזכרון הוא מתוך השכחה בבחינת 'כיתרון האור מן החשך' כנ"ל, כי במקום שיש בחינת זכרון ושכחה, כשזוכין להתגבר להכניע השכחה שהוא הגוף, ולהגביר הזכרון והנפש - זהו עקר השלמות דיקא כנ"ל. וזה בחינת יין בקדשה, כנ"ל:
