# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/2262/63/2/

נמצא שעקר הפגם בידים, ועל־כן צריכין לשאת הידים אל המח שהוא הדעת, בבחינת (תהלים קלד, ב): "שאו ידכם קדש וברכו" וכו', כדי להמשיך הארת קדשת הדעת שהוא בחינת 'משה' על הידים דיקא, כדי להנצל על־ידי־זה מידי עברה, כי כל החטאים תלויים בידים דיקא כנ"ל. וזה בחינת 'נטילת ידים', כדי לטהר את הידים דיקא על־ידי מימי הדעת שהם בחינת 'ים החכמה' כנ"ל, שזה הדעת מציל ומטהר את ישראל מכל העוונות כנ"ל. וזה עושין קדם האכילה דיקא כדי שתהיה האכילה בבחינת הארת הרצון כנ"ל:
