# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/2262/66/2/

וזה בחינת נטילת ידים שחרית כשקמים מהשנה (שלחן ערוך ארח חיים סימן ד סעיף א). כי שנה אחד מששים במיתה (ברכות נז:), והתעוררות השנה הוא בחינת תחית המתים, וכמו שמברכין על זה: 'המחזיר נשמות לפגרים מתים'. ועל־כן צריכין לטהר הידים במים הנ"ל כשקמים מהשנה, שהוא בחינת מיתה, שהוא בחינת פרוד בין הנפש והגוף, שמשם אחיזת הסטרא אחרא כנ"ל, ועל־כן בשעת שנה 'סטרא אחרא שריא על ידוהי' דיקא (זהר וישלח דף קסט: וישב דף קפד:) וכנ"ל. ועל־כן כשקמים מהשנה, וחוזרת הנשמה ומתחברת עם הגוף, שזה בחינת כלליות והתחברות עליונים ותחתונים שזה עקר השלמות כנ"ל, על־כן צריכין אז לטהר הידים במים שנמשכין מבחינת (תהלים קד, כה): "זה הים גדול ורחב ידים", כי שם עקר כלליות העולמות שהם בחינת שתי הידים הנ"ל, שעל־ידי־זה עקר הטהרה והקדשה, כי עקר שלמות הקדשה הוא כשנכללין העולמות יחד, בבחינות המבארים שם, שזהו בחינת קדשת הידים ימין ושמאל שנכללין יחד, וכנ"ל:
