# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/2262/66/3/

וזה בחינת פורים, שהוא להכניע קלפת המן־עמלק שהוא בחינת כפירות כמובא בדברי רבנו ז"ל (בלקוטי תנינא סימן יט), ועקר הכפירות על־ידי הקשיות, על שרוצים להבין בשכל כלליות העולם הזה בעולם הבא, איך הם נכללין על־ידי תורתנו ומצוותינו הקדושים, שזה אי אפשר להבין בשכל אנושי בשום אפן, וכמובן בהשיחה הקדושה הנדפסת בספר ספורי מעשיות (שיחות הר"ן סימן מ) מענין הדריידיל, מענין גלגל החוזר וכו' שעקרו היה בבית־המקדש וכו', עין שם. ועל־כן היה הנס על־ידי מרדכי - שנתן לב להסתכל על הרמזים שמרמז לנו השם יתברך בכל עת, כמו שפרש רש"י על פסוק (אסתר ב, יא): "ומה יעשה בה" - 'זה אחד משני צדיקים וכו' שהם דוד ומרדכי' וכו', וכמו שכתוב (שם כ, כא): "אין אסתר מגדת וכו', ומרדכי יושב" וכו', המרמז על כך (עין שם ברש"י).

ועל־כן כל כונתם להרע של אחשורוש והמן - היה לבטל עבודת בית־המקדש, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (אסתר רבה א, טו), וכמו שכתוב בכתבי האר"י ז"ל (פרי עץ חיים, פורים, פרק ה). כי עקר כלליות עליון בתחתון וכו' היה בבית־המקדש על־ידי הקרבנות שמכפרין וכו', כמו שכתוב בהשיחה הנ"ל, על־כן התקנאו והתגרו ביותר בבית־המקדש וכו':
