# מב

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/2262/66/42/

וזה שכתב אדמו"ר ז"ל (בשיחות הר"ן סימן מ) על פסוק "גאלת שבט נחלתך הר" וכו' הנ"ל, שתכף בשירת הים אמרו (שמות טו, יז): "תבאמו ותטעמו בהר נחלתך". כי שם בבית־המקדש עקר הכלליות הנ"ל שזה עקר השלמות וכו', הינו כי כל זה הוא בחינת קריעת ים־סוף שאז אמרו השירה וסימו בהתקוה שיבנה בית־המקדש וכו', ששם עקר הכלליות וכו' הנ"ל, שזה עקר הגאלה שנגמר בקריעת ים־סוף, וכנ"ל:
