# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/2262/66/5/

ועל־כן כל הכנעת ומפלת עמלק היה על־ידי הידים של הרב, שהוא בחינת משה שהם בחינת רמזים, בבחינת (שמות יז, יא): "והיה כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל", ודרשו רבותינו ז"ל (ראש השנה כט.): ש'כל זמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה' וכו', הינו כנ"ל. שמשה עשה מלחמה עם עמלק, שהם בחינת הכפירות והקשיות של המחקרים, על־ידי הרמת ידיו דיקא שהם הרמזים הנ"ל, שרמז לישראל בידיו הקדושים שיסתכלו כלפי מעלה, ויזכרו ויבינו מרחוק כל הנסים והנפלאות הנוראות שעשה השם יתברך עמהם, וכל ההתנוצצות אלקות שכבר נתקע בלבם על ידו וכו', ולא יסתכלו כלל על הקשיות והחקירות והכפירות שרוצה להכניס בלב, כי אין הזמן מספיק לתרצם. ועל־כן 'סיג לחכמה שתיקה' וכו' (אבות ג, יג) כמו שכתוב שם, שכל זה בחינת רמזים הנ"ל שצריך בכל פעם הרב לשתק, רק התלמידים החפצים באמת יבינו רמזים הרבה על־ידי שתיקתו ותנועותיו הקדושות שהם בחינת ידים וכו':
