# סג

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/2262/66/63/

ועל־כן על פגם הברית נאמר (איוב ו, ו): "היאכל תפל מבלי מלח", כמובן בהפסוקים שרשמתי מפיו הקדוש על סימני היו"ד קפיטל תהלים (לקוטי מוהר"ן קמא סימן צב), לומר בשביל תקון המקרה, רחמנא לצלן, שהם כנגד העשרה מיני נגינה, עין שם (סימן רה). וזהו "היאכל תפל מבלי מלח אם יש טעם בריר חלמות". כי בלי מלח אין שום טעם, כי כל הטעמים נמשכין ממלח, שהוא בחינת 'ברית מלח עולם', בחינת קדשת הצדיק דנטיר ברית, שעל־ידי־זה כל ההתקשרות עליונים ותחתונים, שזה עקר תקון האכילה דקדשה שהיא במקום הקרבנות שהם כוללין ומקשרין העולמות כנ"ל. וכמו שאמרו רבותינו ז"ל על פסוק (יחזקאל מא, כב): "זה השלחן אשר לפני ה'" שהאכילה במקום קרבן. ועל־כן 'שלחן מכפר כמזבח' (ברכות נה. חגיגה כז.), הינו כנ"ל:
