# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1274/62/3/

ועל־כן אז יכולים לעשות ראש־השנה, כי ראש־השנה הוא בראש־חדש. וזהו חסד גדול מאתו יתברך, כי בראש־חדש אמר ה' יתברך: 'הביאו עלי כפרה', ועל־כן יש לנו פתחון פה לבקש כפרה. נמצא, שעקר ראש־השנה הוא על־ידי בחינת מלוי הלבנה ותקונה, כי זה שאמר ה' יתברך: 'הביאו עלי כפרה על שמעטתי את הירח' - זהו בעצמו תקונה ומלואה, כי אזי מתחלת להתמלאות, מאחר שהשם־יתברך מתחרט על מעוטה. ועל־כן על־ידי כל הבחינות הנ"ל, שהם בחינת מלוי הלבנה, על־ידי־זה יכולים לעשות ראש־השנה, שהוא בראש־חדש דיקא שאז מתחיל תקון הלבנה ומלואה, בחינת 'הביאו עלי כפרה', כנ"ל.
