# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1274/64/4/

וזה בחינת סוד קדוש החדש, שאנו צריכין בכל חדש לקדש החדש, להמשיך הבחינה שתהיה לעתיד, שהוא מלוי פגימת הלבנה ממעוטה. וזה הדבר הוא באמת סוד גדול שאי אפשר להשיגו, ואפלו משה רבנו נתקשה בזה, כנ"ל. כי תכף כשממלאין פגימת הלבנה, דהינו שנתגלה מלכותו יתברך על כל באי עולם - "וימלא כבוד ה' את כל הארץ" (במדבר יד, כא), אזי אי אפשר לקבל אור ההתלהבות הזה, כי אם כן, הכל אין־סוף, ואי אפשר להתגלות מהמדות, בחינת 'אי אפשר לשני מלכים להשתמש בכתר אחד' כנ"ל, ועל־כן בהכרח שיהיה הצמצום ומעוט כנ"ל. ותכף כשיש צמצום, יוכל, חס ושלום, להשתלשל אחיזה להסטרא־אחרא מצמצום האור, שהיא בחינת הסתלקות האור - שמשם אחיזתם.

ועל־כן אי אפשר להשיג סוד הזה עכשו, שהוא סוד קדוש החדש, דהינו למלאות פגימת הלבנה, דהינו שהתגלות מלכותו יתברך יהיה "מלא כל הארץ" וכו', כנ"ל, שזה בחינת "אור הלבנה כאור החמה", שאור הלבנה, שהוא בחינת התגלות מלכותו יתברך - מאיר עד אין־סוף כאור החמה, שהוא בחינת אור האין־סוף, בחינת (תהלים יט, ז): "ואין נסתר מחמתו", ואף־על־פי־כן יוכלו לקבל התגלות מלכותו, דהינו שאף־על־פי־כן יהיה בחינת צמצום, כי בלא הצמצום אי אפשר לקבל על מלכותו, כנ"ל. וזה הסוד אי אפשר להשיג, וגם משה רבנו נתקשה בו, עד שהראהו הקדוש ברוך הוא, 'כזה ראה וקדש' - שלמדו השם־יתברך באיזה שעור תראה שתהיה ראויה לקדש, דהינו באיזה מעוט וצמצום אנו יכולין למלאותה מפגימתה, לגלות מלכותו יתברך על כל העולם, ואף־על־פי־כן לא יחזר הכל אין־סוף, רק שיהיה לנו כח לקבל מלכותו תמיד בבחינת 'רצוא ושוב', בבחינת 'מטי ולא מטי' וכו'. וזה הסוד אי אפשר להשיג עכשו עד לעתיד, שיהיה אור הלבנה כאור החמה ותתגלה מלכותו יתברך על כל באי עולם, אבל עכשו הדבר הזה בסוד, שהוא בחינת סוד העבור, סוד קדוש החדש שנמסר רק לגדולי הדור בקבלה איש מפי איש עד משה רבנו, עליו השלום.
