# ז

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1274/64/7/

אבל אנחנו זוכים לקבל סוד קדוש החדש על־ידי צדיקי הדור, שהם בחינת משה, אשר להם לבד נמסר הסוד הזה, והם מורים אותנו את הדרך נלך בה וכו', באפן שנוכל לקבל עלינו על מלכותו ואף־על־פי־כן יהיה קיום העולם. ועל־כן מצות קדוש החדש היא מצוה ראשונה שנצטוו בה ישראל, כי זה הוא בחינת כלל כל התורה כלה, שיהיה לנו כח לגלות מלכותו על כל העולם. ואף־על־פי־כן יהיה קיום העולם כמו שיהיה לעתיד וכו', כנ"ל. ועל־כן עקר יציאת מצרים תלוי בזה, כמבאר שם בפרשת החדש, שתכף כשרצה השם־יתברך להוציאם ממצרים, אזי גלה למשה רבנו סוד קדוש החדש, ושם נאמר ענין יציאת מצרים. כי עקר כל הגליות שהם כלולים בגלות מצרים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (בראשית רבה טז, ד), הוא רק על־ידי בחינה הנ"ל, על־ידי שלא נתגלה עדין מלכותו יתברך ואמין דעלמא, שהם בחינת מלכות הרשעה שלטין על ישראל, שאחיזתם מבחינת הצמצום והמעוט כנ"ל. שזה בחינת גלות מצרים לשון מצר וצמצום.

ועל־כן עקר הגאלה הוא על־ידי בחינת סוד קדוש החדש, דהינו על־ידי שזוכין על־ידי צדיק הדור בחינת משה, להשיג סוד הנ"ל איך לגלות אור אלקותו יתברך בהדרגה ובמדה, שעל־ידי־זה נתגלה מלכותו יתברך על כל באי עולם וכו' כנ"ל. כי אחיזת האמות שאחיזתם מהסטרא־אחרא הוא רק מבחינת רבוי האור ומעוט האור, כי רבוי האור הוא המעוט, כי אי אפשר לקבל רבוי האור ועל־ידי־זה נתמעט ונסתלק לגמרי, אבל אנחנו זוכים לקבל האור בהדרגה ובמדה על־ידי התורה הקדושה, שעל־ידי־זה זוכין לגלות אלקותו על כל העולם ואף־על־פי־כן יהיה קיום העולם, שזהו בחינת סוד קדוש החדש.

ואזי כשנתגלה האור בהדרגה ובמדה בסוד קדוש החדש, אזי אין להאמות שום יניקה כלל ואזי הוא מפלתם, כי יניקתם הוא רק על־ידי שנתצמצם האור ביותר בבחינת מצרים, ואין זוכים לגלות אור אלקותו יתברך בתוך הצמצום, אז יש להם יניקה. ובאמת בודאי אי אפשר לגלות להם אלקותו יתברך, כי אזי יתבטלו לגמרי, כי אין להם כלים לקבל, אבל כשאנו זוכים לגלות מלכותו יתברך על־ידי התורה והמצות, שזהו בחינת קדוש החדש, על־ידי־זה נתבטל כל יניקתם, ואזי יוצאין מגלות מצרים שכולל כל הגליות, כי ממשיכין אור של לעתיד שיתגלה מלכותו על כל העולם ואף־על־פי־כן יהיה קיום העולם, שזהו בחינת קדוש החדש וכו', כנ"ל.
