# א

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1274/65/1/

כי כל עבודתנו בימים האלה - לנסר את המלכות מזעיר־אנפין ולבנותה פרצוף שלם וליחדה עם זעיר־אנפין, כמבאר כל זה בכונות האר"י ז"ל. הינו שכל כונתנו בימים האלה לבנות את התפלה, להקים את התפלה מנפילתה - להקימה ולגדלה ולבנותה בשלמות, כי התפלה הוא בחינת מלכות, בחינת מלכות דוד, בחינת (תהלים קט, ד): "ואני תפלה", כמו שכתב רבנו (בסימן פד בלקוטי תנינא). וזה כל עבודתנו בראש־השנה וכו' להקים ולבנות את התפלה, שהיא בחינת מלכות כנ"ל, כי חכמת התורה הקדושה והתפלה הם בחינת משה ודוד. תורה היא בחינת משה, כמו שכתוב (מלאכי ג, כב): "זכרו תורת משה". וכתיב (דברים לג, ד): "תורה צוה לנו משה". כי משה נתן לנו התורה והוא בעצמו התורה, כידוע, ותפלה היא בחינת מלכות דוד, בחינת (תהלים קט, ד): "ואני תפלה" שאמר דוד המלך, עליו השלום, ובעונותינו הרבים נפלה בחינת מלכות הקדושה מאד וישראל בגלות ונפל המלכות אליהם. ועקר נפילת המלכות היא מחמת נפילת התפלה שנפלה מאד, כי התפלה הוא בחינת מלכות כנ"ל, ובעונותינו הרבים נפלה התפלה מאד, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (ברכות ו:) על פסוק (תהלים יב, ט): "כרם זלות" וכו' - 'אלו דברים העומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלין בה, ומאי ניהו? תפלה'. וזה עקר עבודתנו בראש־השנה ובכל הימים הנוראים האלו להקים את התפלה, שהיא בחינת מלכות, כנ"ל.
