# יא

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1274/65/11/

ועל־כן בכל יום שיש בו תוספות קדשה מתפללין תפלת מוסף, דהינו בשבת ויום טוב וראש־חדש, כי כל הימים קדושים האלו הם בחינת ימי תשובה, כי שבת הוא בחינת כלו תשובה, בחינת (דברים ד, ל): "ושבת עד ה' אלקיך", בחינת עולם־הבא, (כמו שכתב רבנו ז"ל בסימן ו). וכן כל הימים־טובים הם ימי תשובה (כמו שמבאר בסימן ל), וראש־השנה ויום־כפור הם בודאי ימי תשובה, וראש־חדש הוא שרש התשובה (כמו שמבאר בסימן י', עין שם). נמצא, שכל הימים קדושים הנ"ל הם בחינת תשובה, על־כן מתפללין בהם מוסף, שזהו בחינת שעושין מתורה תפלה, שזה עקר דרך התשובה, כנ"ל. כי בימים קדושים הנ"ל - שצריכין להמשיך בהם הדרך של תשובה בעולם, כנ"ל, על־כן מתפללים בהם מוסף, שהוא בחינת שעושין מתורה תפלה, שעל־ידי־זה עקר המשכת דרך התשובה בעולם, כנ"ל.
