# ט

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1322/64/9/

וזה שמסככין בפסלת גרן ויקב (סכה יב.), כי אז מעלין כל הפסלת ונעשה מזה בחינת סכה, שזהו בחינת ונפיק - שמעלין כל הפסלת ומבררין אותן ועולין אל הקדשה לבחינת סכה. ועל־כן עקר מצות סכה הוא אכילה ושתיה ושנה (ארח־חיים, סימן תרלט, סעיף א), כי איתא בדברי רבנו ז"ל, שעבודה של תורה ותפלה הוא בחינה פנימיות, ועבודה של אכילה ושתיה הוא בחינה חיצוניות, ועל־כן עקר מצות סכה היא אכילה ושתיה ושנה, שהם בחינת חיצוניות, כי עקר מצות סכה הוא לברר ולהעלות כל המדרגות התחתונות כל הבחינות חיצוניות - אל הקדשה, שזה בחינת בקי בנפיק, כנ"ל, כי עקר מצות סכה להקים "סכת דויד הנופלת" על־ידי בחינת סכת שלם - 'אימא דמסככא על בנין', דהינו להקים ולהעלות כל הקדשות הנפולות שהם בבחינת "סכת דויד הנפלת" - על־ידי מצות סכה, על־ידי שיוצאין מן הבית אל החוץ ויושבים בסכה וכו', כנ"ל:
