# א

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1391/61/1/

כי על־ידי החרבן והגלות נפלה מלכות דקדשה, ונמסר מלכות לעכו"ם, ועל־כן מתענין. כי על־ידי התענית נתעלה האמונה, כמו שכתב רבנו ז"ל במאמר "ויסב" (בסימן סב). ועל־ידי־זה עולה המלכות, שהיא בחינת אמונה, כי עקר הגלות מחמת חסרון אמונה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (שבת קיט:): 'לא חרבה ירושלים אלא על שפסקו בה אנשי אמנה', ומחמת זה גלו, ונמסר המלכות שהיא בחינת אמונה לעכו"ם, ועל־כן מתענין ארבע תעניתים, כדי להעלות האמונה שהיא בחינת מלכות, שהיא בחינת ד' (סימן ל) כנ"ל.
