# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/1391/64/3/

ועקר חרבן בית־המקדש וגלות ישראל מארצם, הוא בחינת פגם העצה שנחלקה לש נים, שבא על־ידי פגם אמונת חכמים כנ"ל, שעל־ידי־זה מגרשין ישראל מארצם, כמו שמבאר שם במאמר הנ"ל, ועל־ידי־זה אין יכולין להמתיק הדין על־ידי בחינת קדשי־קדשים. ועל־כן על־ידי־זה נחרב הבית־המקדש, ועל־כן תקנו להתענות הארבע תעניות על זה, כדי לתקן על־ידי התעניות פגם העשנים סרוחים, שהם מותרות האכילה שעולה אל המח שבא על־ידי פגם אמונת חכמים.
