# הלכה א

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/544/61/

ענין חנכה - על־פי מה שכתב רבנו במאמר המתחיל 'אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא' (בסימן כ"ה).

שצריך כל אדם להוציא את עצמו מן המדמה, שהוא כח הבהמיות, שהם התאוות כלם, ולעלות אל השכל, עין שם. ואחר־כך, אפלו כשמשבר הכח המדמה כשחוזר לעלות מדרגא לדרגא, אזי מתפשט שנית כח המדמה וכל הבלבולים, וצריך לחזר ולהכניעם, וההכנעה הוא על־ידי התגלות גדולות הבורא, דהינו צדקה, עין שם. וזהו כונת 'הודו לה' קראו בשמו' (דברי־הימים־א טז, ח), שהוא כדי לעלות מעשיה ליצירה, על־כן מזכירין גדלת הבורא כדי להכניען; עין שם.
