# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/544/64/5/

וזה בחינת ש זמן הדלקת נר חנכה משתשקע החמה (ארח חיים סימן תרעב, סעיף א), כי שקיעת החמה זה בחינת שקיעת האור, שאז מתעוררין מאורי אש [כמו שמבאר שם במאמר הנ"ל], ועל־כן אזי דיקא הוא זמן הדלקת נר חנכה, שהוא בחינת מאורי אור כנ"ל, כדי להאיר בחינת מאורי אור, להכניע מאורי אש, שזהו בחינת הנס של חנכה כנ"ל, כי על־ידי גדל הנס של חנכה נעשה עתה כמו בשבת - שאין שליטה למאורי אש רק למאורי אור כנ"ל.
