# ז

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/609/63/7/

נמצא, שאי אפשר לאכל בקדשה להמשיך הרוח חיים דקדשה, על־ידי אכילתו כי אם על־ידי התורה כנ"ל, ומי שפוגם באכילתו, חס ושלום, ואוכל שלא על פי התורה, חס ושלום, זהו בחינת אכילת עץ הדעת טוב ורע, שנאמר (בראשית ב, יז): "כי ביום אכלך ממנו מות תמות". כי על־ידי אכילה כזו אין נמשך הרוח חיים, כי עקר הרוח חיים הוא על־ידי התורה, שעל־ידי־זה מבררין ההלכה ומבררין הטוב מן הרע, שזהו בחינת ברור עץ הדעת טוב ורע, שעל־ידי־זה דיקא מבררין הארבעה יסודות וממשיכין הרוח חיים דקדשה, כנ"ל.
