# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/609/66/2/

נמצא, שעקר הוא אמונת חכמים. וזה היה עקר יציאת מצרים - כדי לגלות האמונה הקדושה, לגלות כי ה' הוא האלקים (דברים ד, לה), שזה זוכין רק על־ידי אמונת חכמים וכנ"ל. ועל־כן בתחלת שליחות משה לישראל השיב תכף להשם־יתברך (שמות ד, א): "והן לא יאמינו לי ולא ישמעו בקלי כי יאמרו לא נראה אליך ה'" וכו'. כי משה שאל זאת להשם־יתברך, איך יכולים להכניס אמונת חכמים בישראל, כי ראה תכף, שהעקר הגאלה תלויה שיאמינו בו ויקימו דבריו וילכו אחר עצתו ככל אשר יורה אותם, על־כן שאל תכף להשם־יתברך על אמונת חכמים, איך יכניס בהם אמונת חכמים, כי חשב שהם רחוקים מאמונת חכמים, כמו שכתוב: "והן לא יאמינו לי" וכו', כנ"ל.
