# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/797/61/4/

וזה מצות זכירת עמלק, כמו שכתוב (דברים כה, יז): זכור את אשר עשה לך עמלק וכו', שכל מעשה עמלק, דהינו התגברות הסטרא־אחרא על החלושי כח שבישראל שהענן פולטן - והוא מכשיל אותם, על־כן צריכין להגביה אותם ולהחזירם למקומם, לבחינת תשובה, שהיא בחינת ענני כבוד, בחינת סכה, בחינת 'אמא דמסככא על בנין' (תקוני זהר ב:). וזה בחינת זכור את אשר עשה לך וכו' - 'זכור' דיקא, כי צריך להחזיר מעשה עמלק לבחינת זכרון, שהיא בחינת עלמא דאתי, בחינת תשובה, כנ"ל.

וזה נעשה בכל שנה ושנה, בבחינת והימים האלה נזכרים ונעשים בכל שנה ושנה משפחה ומשפחה ומדינה ומדינה ועיר ועיר - שכל אחד ואחד כשזוכה לנצח מלחמת עמלק וזוכה לשוב בתשובה, אזי חוזרים הימים, שהם בחינת המדות ששם הבחירה, כי יש ימי טוב וימי רע - וחוזרים כלם אל מקומם, שהוא התשובה, שהוא בחינת זכרון כנ"ל, שהוא למעלה מהימים, בחינת כלו טוב כנ"ל, ושם נתחדשים ונעשים מחדש, ונעשה מהם ימי טוב, דהינו תורה כנ"ל. וזהו בחינת (איכה ה, כא): "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם", כשזוכין לשוב אליו בבחינת תשובה כנ"ל, שם נתחדשים הימים כמקדם, כנ"ל. וזה בחינת קריאת המגלה בכל שנה ושנה, כי בכל שנה ושנה נעשה הנס של מפלת המן־עמלק, כידוע, ואז עושין פורים וקורין המגלה שנעשית מזה, כנ"ל:
