# ה

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/797/61/5/

ועל־כן צריך לכתבה דוקא, ואם קראה על פה לא יצא, אף שעקרה משום פרסומי נסא, והיה די לפרסם הנס בעל פה, אך על־פי מה שכתבנו לעיל (סוף אות ב) שעקר המגלה נעשה על־ידי התגלות ההסתרה כנ"ל - דהינו על־ידי שמחזירין ומשיבין גם בחינת ההסתרה, דהינו הסטרא־אחרא, אל מקומה ושרשה כנ"ל. וזה בחינת הרמת והתנשאות הידים, שעל ידם נעשה ההתגלות, כנ"ל, וכמבאר במאמר הנ"ל. כי עקר אחיזת הסטרא־אחרא הוא בהידים בבחינת עצבון ידים, כמו שמבאר שם. ועל־ידי האנחה שמתאנח ומתחרט ושב על דרכו הרעה - על־ידי־זה מגביה את הידים עד השמים לבחינת תשובה, כנ"ל. וזה בחינת (דברים לב, מ): "כי אשא אל שמים ידי ואמרתי חי אנכי לעלם" - 'חי אנכי' זה בחינת עלמא דאתי, מקור החיים, בחינת (שמות כ, ב): "אנכי ה' אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים", כי עד שם צריך להגביה את הידים, דהינו יד ימין ויד שמאל, שמשם אחיזת הסטרא־אחרא כנ"ל, ואזי נעשה שם על־ידי־זה דבורים חדשים וממשיך משם תורה גבה מאד כנ"ל, ואזי מקבלים הדבורים מהידים כנ"ל, (וכמו שכתוב שם, עין שם). נמצא, שבחינת המגלה שהיא נעשית מהדבורים שמקבלין מהידים, על־ידי שמרימין אותם לבחינת תשובה עלמא דאתי, ששם שרש הידים, שעל־ידי־זה מקבלין דבורים מהידים, דהינו התורה החדשה שנעשית על־ידי העוונות והסטרא־אחרא שנתהפכה לטוב כנ"ל, שזה בחינת המגלה שנעשית מזה כנ"ל. ועל־כן צריכין לכתבה דוקא, כדי להביא הדבורים אל הידים לקבלם מהידים ממש, כנ"ל.

וזה בחינת (שמות יז, יד): "כתב זאת זכרון בספר", דהינו מלחמת עמלק, ומרמז על הגאלה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (מכילתא דרשב"י יז, יד) - 'כתב' דיקא, 'זכרון' דיקא, כי מלחמת עמלק ונצחונה - ששב ונעשה מזה בחינת זכרון כנ"ל, צריך להביא זאת לתוך הכתב - להמשיך הדבורים אל הידים ולקבלם משם כנ"ל, כדי להפך הדבר מהפך אל הפך, כי עקר אחיזתו ויניקתו מהידים, בבחינת (שמות יז, יב): "וידי משה כבדים" שכתוב במלחמת עמלק. וזה בחינת "הקל קול יעקב והידים ידי עשו" - 'והידים' דיקא, כי עקר אחיזתו שם כנ"ל, בזמן שאין "הקל קול יעקב" כנ"ל. ועל־כן צריך לחזר ולשוב תשובת המשקל ממש ולחזר ולהרים הידים כנ"ל, ולקבל משם הדבורים, שזה בחינת "כתב" כנ"ל. וזה בחינת כתיבת המגלה דיקא כנ"ל. נמצא, שהתשובה ההגונה - כשזוכה לבחינת כתב - שימשיך דבורים על־ידי הרמת הידים ויקבלם מן הידים בבחינת "כתב", כנ"ל. וזה בחינת (ישעיה מד, ה): "יכתב ידו לה'" - אלו בעלי תשובה, 'יכתב ידו' דיקא, שזה עקר בחינת תשובת המשקל, כנ"ל:
