# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/878/62/2/

אך להבין הענין יותר איך על־ידי בחינת "נער בכה" בראש־השנה וביום־כפור נעשה בחינה זו - שיהיו נמשכין המחין שבראש אל הששה קצוות, ומשם יהיו נמשכין אל האתרוג, אך באמת כל הענין מבאר היטב במאמר 'תקעו־ב' הנ"ל, כי זה הענין של האתרוג נאמר בסמוך מיד אחר מאמר 'תקעו' הנ"ל, שנאמר בראש־השנה, ותכף אחר יום־הכפורים [ואז לא היה אתרוגים מצויים באותו השנה], אז אמר רבנו ז"ל ענין הנ"ל של האתרוג, שלפי הימים נוראים שהיה לנו ראוי שיהיה לנו אתרוג נאה, כי אז בכו הרבה באותן הימים נוראים וכו':
