# א

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim3/964/62/1/

כי שבועות הוא מתן תורה, והתורה הוא בחינת שלמות לשון־הקדש - שעל־ידי־זה מכניעין להרע של השבעים לשונות, דהינו תאות נאוף וזוכין לשמירת הברית. כי עקר מתן תורה תלוי בשמירת הברית, כמו שכתוב (שמות יט, ד): "ואשא אתכם על כנפי נשרים ואבא" וכו', כמו שכתב רבנו בזה (סימן כט), וכמו שכתוב (שמות יט, ה): "ועתה וכו', ושמרתם את בריתי" וכו'. כי על־ידי שמירת הברית בחר בנו מכל עם ורוממנו מכל לשון בשעת מתן תורה. ועל־כן נעורים כל הלילה כדי להכניע את השנה, דהינו בחינת תרדמה שהוא בחינת תרגום (לקוטי־תורה ואתחנן), שעקר שלמות לשון־הקדש על־ידי־זה שמשברין ומכניעין הרע שבתרגום, ומעלין הטוב שבתרגום ללשון־הקדש (כמו שכתב רבנו, נרו יאיר, במאמר "תפלה לחבקוק," סימן יט).
