# כסליו

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1410/126/

יום ו' פרשת 'וישלח' (ט"ו כסליו). התחלתי לעמד בה'פריאם' (מקום ששמה מקבלים לעבודת הצבא), ואבי נ"י בא לברדיטשוב, והייתי בשמחה מאד ורקדתי הרבה - וכבר אמרנו שמבאר בספרי רבנו הקדוש שעל ידי רקודין וכו' ממתקין הדינים, עין שם - ואמרתי הרבה תפלות, ואחר כך הלכתי לה'פריאם', רק היום הזה לא היה כלום.

ליל שבת קדש (ט"ז כסליו) הלכתי לר' שמשון נ"י, והתפללנו גם רקדנו וכו'.

יום שבת קדש בבקר הלכנו להתפלל בהקלויז שלנו, וגם אבי נ"י התפלל שמה, וגם כן רקדנו. אחר התפלה הלכתי ל'הפריסאטסטווע' (מועצה / לשכת גיוס), וה'סטאראסטע' (אחראי) משך עבורי ביליעט (כרטיס) קט /232.

יום א' פרשת 'וישב' (י"ז כסליו) הייתי על ציון הרב זצוק"ל. וכל היום הייתי בהקלויז שלנו, בערב לנתי שמה והלכתי עם ר' יעקב נ"י על ציון הרב ז"ל בחצות הלילה, ואמרנו שמה 'חצות' ותהלים ותפלות. אחר כך פתחתי את ספר הרב הנ"ל 'קדשת לוי' ולמדתי דף אחד מסדרא (מפרשת השבוע), וראיתי בחוש שמרמזין לי שיקבלו אותי לעבודת הצבא, אבל 'כל מה דעביד רחמנא לטב עביד'.

ביום ההוא לקחו אותי לעבודת הצבא, ונעשה רעש גדול בין אנשי שלומנו. ונתן לי ר' שמשון נ"י עצה לנסע לאומאן, וגם כתב בשבילי מכתב לידידנו ר' ישראל קארדאנער נ"י לקרבני ולנסע עמי לארץ ישראל - הלואי שאזכה במהרה לבא לארץ ישראל.

יום ג' פרשת 'וישב' (י"ט כסליו) תר"ס נתן לי אבי נ"י על הוצאות הדרך, ונסעתי מברדיטשוב לאומאן.

יום ה' פרשת 'וישב' (כ"א כסליו) באתי מברדיטשוב לאומאן.
