# טבת

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1410/411/

***ליל ג' פרשת 'שמות' (י"ז טבת) תר"ס פה קהלת קדש אומאן.

אנכי משתוקק ומתגעגע מאד להיות מ'מארי דחושבנא', להתפלל על עצמי היטב - מה אנכי עושה בעולם, ומה פעלתי עד הנה, והימים עוברים ופורחים כהרף עין וכצל עובר, לא כצלו של דקל אלא כצלו של עוף הפורח, ומה יהיה בסופי, מתי אעשה גם אנכי לביתי וכו'.***

מוצאי שבת קדש פרשת 'שמות' (כ"ב טבת): שבת קדש (כ"א טבת) אכלתי אצל ר' משה לורעסמאן נ"י, ודברתי אתמול בלילה עם בנו ר' חיים הרבה מרבנו הקדוש, והחיה אותי מאד. גם ספר לי כמה ספורים מן רבנו הקדוש, וברוך ה' גם רקדנו הרבה היום, אך עתה יש לי מעט יסורים מה שלא קבלתי עד הנה מכתב מאבי נ"י.

יום א' פרשת 'וארא' (כ"ב טבת): ברוך ה' הכל בשלום, אך יש לי יסורים מה שלא קבלתי מכתב מאבי נ"י.

יום ב' פרשת 'וארא' (כ"ג טבת): הייתי אצל ר' משה לורעסמאן נ"י ואכלתי שמה, גם דברנו קצת מרבנו הקדוש. אחר כך הלכתי לדודי אשר יושב באומאן, וקבלתי שם מכתב מדודי מעיר קיעב, והייתי קצת בשמחה.

יום ג' (כ"ד טבת): גם היום אכלתי אצל ר' משה נ"י, ועתה אני בקלויז ורצוני לכתב תפלותי.

יום ד' (כ"ה טבת): אכלתי בקלויז, בערב שמעתי כמה ספורים מרבנו הקדוש מן הרב ר' יחיאל נ"י, כתבתי מכתב לאבי נ"י.

יום ה' (כ"ו טבת): זה היום חמשה שבועות שאני פה אומאן, וזה שבוע שלישית שלא קבלתי מכתב מאבי נ"י – (ו)היום קבלתי מכתב מאבי נ"י, וגם ר' יעקב מברדיטשוב בא היום, והייתי בשמחה.

יום ב' שבוע זאת (פרשת 'וארא') (כ"ג טבת) נעשיתי שנים ועשרים שנים (נהייתי בן 22).

יום ו' (כ"ז טבת) כתבתי תשובה לאבי נ"י - שיבא לאומאן.

שבת קדש (כ"ח טבת) אכלתי אצל האשה טובא.
