# אדר

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1411/205/

יום ד' 'תרומה' (א' אדר) גמרתי מכתבי לאנשי שלומנו מברדיטשוב ואם ירצה ה' מחר אשלח על הפאסט (דואר), וגם אנשי שלומנו כתבו מכתב לברדיטשוב בשביל ההדפסה, וגם אני שולח לברדיטשוב י"ב ספרים "תפלת הבקר", ושלמתי רבע ח"כ.

פרשת 'תצוה' כל השבוע עבדתי בבית הדפוס.

יום א' (ה' אדר) קבלתי מר' שמואל צוקערמאן ח"כ וחצי עבור שלשה שבועות.

שבת קדש (י"א אדר) הייתי על ברית מילה אצל ר' אברהם מחברון, וגם הייתי אצל אבי נ"י בבית האשה 'עני'.

יום ב' פרשת 'תשא' (י"ג אדר) עבדתי בבית הדפוס.

היום 'תענית אסתר', ברוך ה' שזכיתי להיות פעם הראשונה 'תענית אסתר' ופורים בירושלים. ושנה העברה הייתי על הספינה, 'אסתר תענית' ופורים הייתי קדם 'בירות'.

יום ה' ויום ו' (ט"ז-י"ז אדר) עבדתי בבית הדפוס.

שבת קדש (י"ח אדר) פרשת 'תשא' - פרשת 'פרה': תהלה לאל שזכיתי להיות בירושלים פורים ופרשת פרה, ה' יתברך יזכני לבלות כל ימי בירושלים.

יום א' 'ויקהל-פקודי' (י"ט אדר) עבדתי כל היום בבית הדפוס, היום גמרנו מלעבד בלילה.

תהלה לאל זכיתי לחטף מעט מן היום וקבעתי לי זמן לתורה, אני לומד ספרי רבנו הקדוש ושארי ספרים. יהי רצון שאזכה לבלות כל ימי בתורה ועבודה, ואזכה להיות איש כשר.

קדם אור הבקר אמרנו סליחות בשביל גשמים; כל היום עבדנו בבית הדפוס.

ליל ד' (כ"ב אדר) אנכי כתב עתה מכתב לאנשי שלומנו לטשערין בשביל נכד רבנו הקדוש שבא לכאן.

פרשת 'ויקרא': כל השבוע עבדתי בבית הדפוס.

יום א' (כ"ו אדר) בא הרב החדש האדר"ת ירושלימה, וקבלוהו בכבוד גדול.

בכל יום ויום אומרים סליחות והושענות עבור גשמים.
