# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1411/910/

התפללתי ראש השנה ויום כפורים דשנת תרס"א ב'מזכרת משה' עם חמי, ותהלה לאל עשיתי סכה עם חמי ערב סכות.

אנכי כתב עתה מכתב לברדיטשוב לאנשי שלומנו, מן אבי נ"י לא קבלתי עוד שום מכתב.

הושענא רבא (כ"א תשרי) בא אבי נ"י עם אמי חורגתי תהלה לאל לשלום ירושלימה, לבית ר' שלמה וועקסלער.

יום זה הלכתי לעיר לקנות על יום טוב (שמחת תורה), והייתי אצל גיסי ר' יעקב סופר ובשר לי בשורה הזאת.

שמחת תורה באתי עם חמי וחמותי וגסי לאבי נ"י לבית ר' שלמה וועקסלער, בערב היו אבי ואמי חורגתי בבית חמי.

יום ג' ד' וה' (כ"ג-כ"ה תשרי) היה אבי נ"י אצל ר' יצחק נח.

לויתי חצי לי"פ אצל האשה 'עני' ונתתי משכון את הפערינער (פוך נוצות).

יום ה' הייתי היום עם אבי נ"י אצל כתל המערבי ואצל ר' יעקב זעמלינסקי. ר' יעקב הלך עם אבי לבית ר' יוסף צבי, שיקבל אותו להיות שם.

שבת קדש (כ"ז תשרי) היה אבי נ"י בבית ר' יוסף צבי, ואמי חורגתי בבית האשה 'עני'. בצהרים הלכתי לאבי נ"י ולאמי חורגתי, והלכנו לבית חמי ואכלנו שם סעדה שלישית, ואחר כך הלכו לביתם עם גיסי ר' ליב.

יום א' (כ"ח תשרי) פרשת 'נח' הייתי בבית הדפוס, בערב הלכתי לביתי וקבלתי מכתב מברדיטשוב מאנשי שלומנו, רק בלא מארקע (בול) ומכרח אני לשלם עבור המכתב באשליק, ועוד לא פדיתי את המכתב כי אין לי מעות; כל השבוע הייתי בבית הדפוס.
