# אייר

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1412/221/

כל השבוע עבדתי אצל החבצלת. קבלתי מכתב מברדיטשוב מידידי ר' דוד פינגער נ"י.

כל השבוע הייתי אצל החבצלת, ואמר לי שהיות שאין עתה עבודה בדפוס, על כן רוצה לדפס כמה בויגן מהתפלות לעת עתה, עד שיגיע מעות מחוץ לארץ. וברוך ה' הבאתי שלשה (ספרי) 'לקוטי תפלות', וכל השבוע סדרנו התפלות; יתן ה' שנוכל לגמר במהרה כל התפלות, שלא יהיה שום מניעה מחמת מעות וכיוצא.

שבת קדש פרשת 'אמור' (י' אייר) התפללתי ב'בית ישראל', אחר התפלה הלכתי לכתל המערבי ואמרתי שם העשרה קפיטל תהלים (תיקון הכללי), משמה הלכתי להבקור חולים (בית חולים) לידידנו ר' יעקב זעמלינסקי, כי הוא מנח שם מכמה ימים על ידי איזה סבה. ואחר כך הלכתי לביתי ל'שער הפנה', ואכלנו סעדת שחרית. אחר כך בא אצלי ידידנו ר' אברהם נ"י ולמדנו מעט ספר רבנו הקדוש, כי כמעט בכל שבת קדש הוא בא אלי. אחר כך הלכתי להמושב זקנים, כשבאתי משם בא אצלי אבי נ"י והתפללנו מנחה אצל התימנים, ואכלנו שלוש סעדות (סעודה שלישית); רבונו של עולם! זכני לעבד אותך באמת.

פרשת 'בהר': כל השבוע סדרנו התפלות ור' אברהם מגיה אותם. עדין לא כתבתי תשובה לברדיטשוב לידידנו ר' דוד פינגער נ"י על המכתב שכתב לי, וגם לאנשי שלומנו, אבל מה אעשה שאין הזמן מספיק לי: כל היום אני עוסק במלאכתי, וכשאני בא לביתי אחר תפלת ערבית קבעתי לי שעור ללמד עם ר' משה אליהו שמש דבית הכנסת של בית ישראל ללמד גמרא; רבונו של עולם! זכני לבלות כל ימי בתורה ותפלה ולדפס כל ספרי רבנו הקדוש.

פרשת 'בחקתי': כל השבוע עבדתי בדפוס, ברוך ה' הדפסנו מהתפלות שמונה בויגן (גיליונות).

בזה השבוע עלתה על דעתי להתפלל לה' יתברך שאזכה לדפס התפלות על (עם) אותיות גדולות מרבעות עם נקדות (ניקוד), יהי רצון שאזכה לגמר (להוציא) מחשבתי מהכח אל הפעל.

פרשת 'במדבר': כל השבוע עבדתי בדפוס - התפלות, בעזרת ה' יתברך הדפסנו יותר מעשרה בויגן (גיליונות).
