# אב

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1412/3/

יום א' (כ"ט תמוז): כמה פועלים התחילו לעבד היום - שלקחו התרה משלושה אנשים, ויום ג' (ב' אב) התחילו לעבד בכל הדפוסים.

פרשת 'ואתחנן': לא עבדתי כל השבוע בהדפוס כי הייתי חולה בערך שלושה ימים.

יום ו' 'ואתחנן' (י"ב אב) לא באתי להדפוס כלל, וגם היום יום א' 'עקב' (י"ד אב) עדין איני יכול לילך להדפוס; ה' יתברך ירחם עלי וישלח לי מהרה רפואה שלמה מן השמים – שאוכל לעבד אותו יתברך.

פרשת 'עקב': ברוך ה' כל השבוע עבדתי בהדפוס.

נפשי חשקה מאד מאד לנסע לרבנו הקדוש לאומאן על ראש השנה, כי אני מכרח מאד להיות על ראש השנה באומאן לרפאות את נפשי החלושה מאד; ויהי רצון שאזכה לגמר (להוציא) רצוני מכח אל הפעל. והגם שאצלי הוא דבר קשה מאד כרחוק מזרח ממערב להיות עתה על ראש השנה באומאן, אבל אצל הקדוש ברוך הוא הוא דבר קל מאד. כי מה שהחולה גדול ביותר - צריך רופא גדול ביותר, ואנחנו חולים גדולים על הנפש, לכן אנחנו צריכים לילך להרופא הגדול ביותר – הוא רבנו הקדוש נ'חל נ'בע מ'קור ח'כמה, ולנסע אליו על ראש השנה לאומאן.

רבונו של עולם! זכני להיות על ראש השנה באומאן, הגם שלפי דעתי אי אפשר להיות בשום אפן ושהקשיתי לשאול, אבל לפניך אין שום דבר קשה כלל וכלל. רחם עלי אבי שבשמים, רחם עלי אבי אב הרחמן.

פרשת 'ראה' וגם פרשת 'שופטים' ברוך ה' עבדתי בהדפוס אצל החבצלת, וגם הייתי חולה; ה' יתברך ירחם עלי, וישלח לי מהרה רפואה שלמה מן השמים – רפואת הנפש ורפואת הגוף, ואזכה להיות על ראש השנה באומאן על ציון רבנו הקדוש – לרפאות את נפשי החלושה מאד.
