# שבט

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1412/311/

מוצאי שבת קדש (ד' שבט): אני יושב עתה בביתי וכותב מעט, כי בדעתי לעשות ספר "לקוטים", דהינו לקבץ מכל הש"ס ומדרשים ושארי ספרים מענין קדשת ארץ ישראל; ה' יתברך יעזרני, ובכל אשר אפנה אצליח בגשמיות ורוחניות לעבד אותו יתברך.

יום א' 'בא' (ד' שבט): עבדתי אצל ר' שמואל צוקערמאן היום, ולקחתי אצלו אחד ח"כ, אמרתי לאחד מהדפוס שיאמר לר' שמואל הנ"ל שאין אני יכול לעבד אצלו על עמוד (בקבלנות ע"פ עמודים), אם רוצה שאעבד אצלו בשבוע (בשכר שבועי) - הרי טוב, ואם לאו - אלך למקום אחר. ואמר שאני יכול לילך, והלכתי לה'חבצלת', וקבל אותי לעבד אצלו. וגם קבלנו מכתב מטשערין להתחיל לדפס ה'לקוטי תפלות', וישלחו על זה מעות; וגמרנו אצל ה'חבצלת' לדפס אצלו התפלות עבור שנים עשר רבל כסף כל בויגן (לכל גיליון), לעת עתה שלם ידידנו ר' יעקב עבור בויגן (גיליון) אחד.

היום יום ב' פרשת 'בא' (ה' שבט) התחלתי לעבד אצל החבצלת ולסדר הלקוטי תפלות.

יום ג' (ו' שבט), כל היום עבדתי אצל החבצלת - הלקוטי תפלות; ברוך ה' שהחינו והגיענו עד כה, כן נזכה לדפס כל ספרי רבנו הקדוש.

יום ד' (ז' שבט) עבדתי אצל החבצלת, גמרתי חצי בויגן (גיליון) מן התפלות והגהתי אותו.

יום ה' (ח' שבט) בבקר ברוך ה' נדפס חצי בויגן (גיליון) מהתפלות, כל היום עבדתי בדפוס והתחלתי לסדר החצי בויגן (גיליון) השני.

יום ו' (ט' שבט) קבלתי אצל החבצלת שלושים גרוש עבור החמשה ימים.

שבת קדש (בא, י' שבט): ברוך ה' הכל בשלום, התפללתי בבית ישראל.

יום א' פרשת 'בשלח' (י"א שבט): עבדתי היום בדפוס אצל החבצלת.

יום ב' ויום ג' (י"ב-י"ג שבט) עבדתי בהדפוס אצל החבצלת, היום גמרנו לסדר את הבויגן מן הלקוטי תפלות, הגהה הראשונה עשה 'החבצלת' בעצמו, וההגהה השניה עשה ידידנו ר' אברהם נ"י. כל השבוע עבדתי בדפוס.

פרשת 'יתרו': כל השבוע עבדתי אצל החבצלת. בשבוע זאת קבלתי אצלו חצי לי"פ עבור פרשת 'בשלח', והמותר על שבוע זאת.

מוצאי שבת קדש (כ"ה שבט): היום הייתי בהמושב זקנים אצל זקני ר' מנחם מענדיל, וב'כנסת' אצל זקני ר' ישראל בנימין, עכשו הייתי אצל חמי ואכלנו שם סעדת מלוה מלכה, וכתבתי שם מעט לקוטים מקדשת ארץ ישראל.

פרשת 'משפטים': כל השבוע עבדתי אצל החבצלת.
