# טבת

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1412/411/

יום ד' (א' טבת) לעת ערב הלכתי לביתי להדליק נרות של חנכה, חמותי עשתה סעדה בשבילנו. אנכי גמרתי היום בעזרת ה' יתברך סדר מועד. רבונו של עולם! זכני מעתה להתחיל הרבה ספרים ולגמרם, ואזכה להיות איש כשר באמת.

שבת קדש פרשת 'מקץ' (ד' טבת) ברוך ה' כבכל פעם, לעת עתה אני מתפלל ב'בית ישראל'. הייתי עם זוגתי אצל אבי נ"י.

פרשת 'ויגש': עבדתי בהדפוס כל השבוע, קבלתי חמשה ועשרים רבל כסף בשביל אשת ר' נפתלי נ"י.

יום ה' פרשת 'ויגש' (ט' טבת): אומרים שבימים האלו יהיה 'ריוויזיע' (ביקורת), וצריך כל אחד לחתם את שמו וכל בני ביתו אצל 'ועד כל הכוללים', וחתמתי את עצמי גם כן שמה.

פרשת 'ויחי': כל השבוע עבדתי בדפוס. כתבתי מכתב בשביל אשת ר' נפתלי נ"י, ולברדיטשוב, וגם יום ו' (י"ז טבת) שלחתי מכתב ל'מאכנאוקע' להרב בשביל אמי חורגתי.

שבת קדש פרשת 'ויחי' (י"ח טבת), ברוך ה' הייתי כל היום בביתי, למדתי מעט. סעדת מלוה מלכה אכלתי אצל חמי נ"י, וברוך ה' היינו בשמחה, ה' יתברך יזכני לשמח בו ובתורתו.

יום ב' 'שמות' (כ' טבת) קבלתי שני מכתבים: בשביל אמי חורגתי מ'מאכנאווקע', ומר' יצחק באקסער מברדיטשוב, וגם קבלתי החלקה מאנשי שלומנו מטשערין, ועלה על חלקי אחד רבל כסף.

יום ד' (ה') (כ"ג טבת) נעשיתי ארבעה ועשרים שנה.

יום ו' (כ"ד טבת) כתבתי מכתב לאנשי שלומנו מברדיטשוב בשביל אשת ר' נפתלי. אני עם ר' אברהם נ"י גמרנו (סיכמנו) עם המדפיס ר' שמואל צוקערמאן לדפס "הלקוטי תפלות".

שבת קדש פרשת 'שמות' (כ"ה טבת) הייתי אצל חמי, ולמדתי מעט, והיינו בשמחה.

פרשת 'וארא': כל השבוע עבדתי בדפוס.
