# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1412/910/

ראש השנה התפללתי ב'בית ישראל' בבית הכנסת של ר' יואל בראנד.

עשרת ימי תשובה, כל השבוע עבדתי בדפוס. קבלנו מכתב מן חמי נ"י שהוא עכשו בסטאנבול (איסטנבול), רק לא כתב לנו אדרעס נכון (כתובת נכונה), וגמרתי מכתב לשלחה לר' שלמה מיזיס.

יום ו' (ז' תשרי) שלחתי המכתב לסטאנבול.

שבת תשובה – פרשת 'האזינו' (ח' תשרי) התפללתי ב'בית ישראל', אחר סעדת שחרית גמרתי בעזרת ה' יתברך ספר תהלים, ולמדתי מעט. בצהרים בא אבי נ"י אלי, והתפללנו מנחה, והיה אצלי על שלוש סעדות (סעודה שלישית). ב'בית ישראל' התפללתי ערבית, אחר חצות לילה בשעה תשעה (תשע) עמדתי וטבלתי במקוה #(כי בחצר ר' ליב דין צדק יש מקוה)#, ועשינו כפרות. אחר כך הלכתי עם ר' ליב דין צדק להתפלל שחרית לכתל המערבי.

ברוך ה' שזכיתי להתפלל ערב יום כפור שחרית אצל כתל המערבי. אחר כך הייתי אצל אבי נ"י, והלכתי לביתי. אחר כך הלכתי להמושב זקנים עם גיסי הבחור מורנו הרב דוד נ"י לזקנו ר' מנחם מענדיל, ולא מצאנו אותו שמה, ודברתי עם ידידנו ר' אליעזר מעט מן רבנו הקדוש, והייתי אצל זקני ר' ישראל בנימין. הלכתי לביתי, וטבלתי במקוה בבית ר' ליב דין צדק.

יום כפור התפללתי בבית הכנסת של ר' יואל בראנד.

יום ג' (י"א תשרי) לא עבדתי בדפוס, כי הייתי חלש מן התענית, הייתי מעט אצל אבי נ"י ואצל ר' יצחק נח, אחר כך הלכתי לביתי.

יום ד' (י"ב תשרי): היום עבדתי בדפוס, והייתי אצל אבי נ"י ואכלתי שמה בצהרים. ידידנו ר' יעקב בא מחברון, ודברתי עמו מעט, וגם רקדנו ביחד.

יום ה' (י"ג תשרי): היום עבדתי מעט בדפוס; הנה זה ארבעה שבועות שאני אוכל משלי. ר' חיים ישראל נ"י נתן קויטל (פתק) לזוגתי בשביל ר' ליב דין צדק, שיתן לנו אחד לי"פ.

ברוך ה' עשיתי סכה ביחד עם השכנים שלי.

כל ימי הסכות הייתי בביתי, וגם היינו בשמחה, וגם הלכתי למאה שערים לשמח בשמחת בית השואבה.

חג הסכות התפללתי אצל ר' יואל הנ"ל. יום ה' (רביעי, י"ט תשרי) של חג הסכות התפללתי בבית הכנסת של אונגארשע (יוצאי הונגריה), וגם הושענא רבא ושמיני עצרת. וברוך ה' היינו בשמחה וגם בבית ר' ליב דין צדק, ברוך ה' אשר לא עזב חסדו מאתי.

יום א' (כ"ג תשרי) 'בראשית' – אסרו חג, הייתי כל היום אצל אבי נ"י וגם אצל ר' שלמה נ"י, ולא עבדתי היום בדפוס.

יום ב' וג' (כ"ד-כ"ה תשרי) עבדתי בדפוס. לקחתי אצל ר' שלמה אחד ח"כ.

שבת קדש (כ"ט תשרי) פרשת 'בראשית' התפללתי אצל דיא אונגערשע (ההונגרים), ברוך ה' למדתי מעט.
