# אדר

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1414/205/

יום ב' פרשת 'תשא' (י"ג אדר) (תענית אסתר) למדתי בהישיבה עד חצי היום, וגם הייתי אצל ר' אברהם, כי בכל יום אני הולך עם כל אנשי שלומנו ללמד אצל ידידנו ר' פרץ את ספר רבנו הקדוש.

בעזרת ה' יתברך עברו ימי הפורים בשלום, וזכיתי לקים מצות משלוח מנות ומתנות לאביונים, והייתי אצל אבי נ"י ואצל אנשי שלומנו. בלילה היינו אצל ר' ליב דין צדק, והיינו בשמחה.

פרשת 'ויקהל פקודי': קבלתי מכתב מחמי נ"י, שאני וכל בני ביתי נבא אליו לפתח תקוה על חג הפסח; ומובא בדברי רבנו ז"ל אם יש לאדם איזה נסיעה – שלא להתעקש שלא יסע, כי מסתמא צריך לסע שמה לתקן איזה דבר וכו', עין בהשיחות אות פ"ה.

יום ב' פרשת 'ויקרא' (כ"ז אדר) בבקר נסעה זוגתי תחיה עם בני נחמן נ"י על מסלת הברזל (רכבת) ליפו, ומשמה יסעו לפתח תקוה. ברוך ה' כמעט כל היום הייתי בהישיבה.

יום ג' (כ"ח אדר) נסע גיסי אברהם יצחק נ"י גם כן לביתו לפתח תקוה, ועד עתה היה אצלי. כל השבוע הייתי בעצמי בביתי, ולנתי עם בחור אחד.
