# אייר

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1414/221/

פרשת 'אחרי' ו'קדושים' ברוך ה' למדתי כל השבוע בהישיבה.

יום ג' (ד' אייר) בא זקני מפתח תקוה.

יום ו' (ז' אייר) הייתי חולה על קדחת, ה' יתברך ישמר אותי מכל מיני חלי.

היום יום ו' פרשת 'במדבר' (כ"ח אייר): ברוך ה' אני לומד בהישיבה, וקבעתי לי שעור בכל יום בבקר ללמד עם שכן שלי ר' ליב נ"י עד שעה שלושה, והתחלנו מסכת בבא בתרא. אחר כך אני לומד עם ידידי ר' פייוויל נ"י, ובחצות היום אני הולך לאנשי שלומנו ואנחנו לומדים את ספר רבנו הקדוש, ועד תפלת המנחה אני לומד עם ר' פייוויל. עד שעה עשרה אנחנו לומדים גמרא, אחר כך אנחנו לומדים שלחן ערוך ארח חיים, וגם קבענו שעור חצי שעה קדם תפלת המנחה ללמד את ספר הקדוש 'ראשית חכמה', ומנחה אנחנו מתפללים בהישיבה, ואחר כך אנחנו הולכים לביתנו.

בערב אחר תפלת ערבית אנכי כתב את כתבי ידידנו ר' אברהם; ה' יתברך יזכני ללמד וללמד לשמר ולעשות. וברוך ה', ה' יתברך מזמין לי פרנסתי. אתמול בצהרים כשהלכתי לאבי נ"י לאכל, בא השמש של החבצלת והביא לי אחד דאלאר (דולר) וחצי, וברוך ה' סלקתי מעט חובות, ונשאר לי על שבת קדש, וכן עוד בזה האפן ה' יתברך מזמין לי חוץ לדרך הטבע.
