# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1414/910/

ראש השנה התפללתי בבית ישראל אצל ר' אברהם נ"י, וחמותי וכל בני ביתה המה עתה אצלי בביתי. בעשרת ימי תשובה עבדתי מעט בהדפוס. יום כפור התפללתי אצל ר' אברהם הנ"ל. סכה עשיתי עם ר' חיים אלעזר שכני, וברוך ה' יש לי אתרוג ולולב וכו'; ה' יתברך יזכני לקים כל המצוות בקדשה ובטהרה.

בעזרת ה' יתברך, ימי חג הסכות ממשמשים לבא, חשבתי שנהיה ביחד עם ר' חיים אלעזר בסכתו, אבל חמותי בקשה ממני מאד שנהיה אצלה ביום טוב, וגם עשו סכה, והכרחתי למלאת רצונה.

בחל המועד בא חמי נ"י לביתו מפתח תקוה, באפן זה – לקח אחר יום טוב כל בני ביתו שמה, כי הוא עובד שמה, ומכרח לקח שמה את כל בני ביתו.

יום ג' דחל המועד סכות (י"ח תשרי) – הוא היארצייט (יום הסתלקותו) של רבנו הקדוש, ועשינו סעדה אצל ידידנו ר' שלמה וועקסליר, והיו שמה כל אנשי שלומנו.

תכף אחר יום טוב שכר חמי עגלה גדולה, ולקח כל החפצים מביתו, ונסע עם כל בני ביתו לפתח תקוה, והשאיר כמה חפצים בשבילי; ה' יתברך יצליח אותו שמה, ולי פה עיר הקדש ירושלים תבנה ותכונן.

אני רוצה להשליך עבודת הדפוס וללמד בהישיבה, ובטחוני בה' יתברך שיזמין לי פרנסתי בסבה קלה. וגם הייתי עם זקני ר' מנחם מענדיל אצל ר' צבי מאנדשיין – גבאי בישיבת 'תורת חיים', והבטיח אותנו שיקבלו אותי בהישיבה, אבל עדין באלו השני ימים אחר אסרו חג עבדתי בהדפוס, ובדעתי להתחיל ללמד בהישיבה יום א' פרשת 'נח'.

שבת קדש פרשת 'בראשית' (כ"ו תשרי) הייתי בביתי.

מוצאי שבת קדש: עתה אנחנו אצל ר' חיים ישראל, ובדעתנו ללון שמה, כי בני נחמן נ"י אינו בקו הבריאה; ה' יתברך ישלח לו רפואה שלמה.

יום א' פרשת נח (כ"ז תשרי) התחלתי ללמד בישיבת "תורת חיים" והשלכתי עבודת הדפוס מנגד, ה' יתברך ירחם עלי ואזכה ללמד וללמד לשמר ולעשות. שלש שנים הכרחתי לעבד, ומעתה ירחם עלי הקדוש ברוך הוא שאזכה לבלות כל ימי על התורה ועבודה. כל השבוע למדתי בהישיבה – התחלנו ללמד מסכת ערובין.
