# סיון

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1415/126-2/

ברוך ה' עברו חג השבועות בשלום וגם למדתי בביתי כל הלילה ולא ישנתי כלל, קדם אור הבקר טבלתי במקוה, והתפללתי אצל ר' אברהם, אחר כך הלכתי לכתל המערבי. בכל שבת קדש אני מתפלל עתה אצל חב"ד, ואחר כך אני הולך לר' פייוויל ללמד את ספר רבנו הקדוש. גיסי אברהם יצחק נ"י אוכל אצלי כל שבת קדש.

ברוך ה' יום א' פרשת 'שלח' ט"ו לחדש סיון – ילדה לי אשתי חיה פרידא תחיה, בן, ה' יתברך יזכני להכניסו בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום, ולגדלו לתורה ולחפה ולמעשים טובים.

בזה השבוע הזמין לי ה' יתברך השפעה גדולה מכמה נאפאלין, כן יעזרנו שיתרומם מעתה קרננו ומזלנו בגשמיות ורוחניות; הינו: מאפריקא קבלתי יותר מחמשה לי"פ על ידי ר' אהרן חיות נ"י, בשביל שאני אומר קדיש ולומד משניות עבור איש אחד משמה, וה' יתברך הסב בנפלאותיו שבעת הצרך - בזה השבוע, הגיע לי המעות; וגם מר' יצחק מתמיד קבלתי עבור אמירת קדיש - אחד לי"פ, ועוד אחד לי"פ כי כן תקנת הישיבה לתן על ברית מילה לכל אחד מבני הישיבה, ועוד בא לידי יותר מאחד לי"פ.

ונסכם אצלי לעשות סעדת ברית מילה על צד היותר טוב, וכן עשיתי בעזרת ה' יתברך, כי היו אצלי כל אנשי שלומנו. והיינו שמחים מאד, הינו: ליל שבת קדש, ושבת קדש בבקר, ומוצאי שבת קדש, והרבה אנשים למדו זהר הקדוש, והיינו שמחים, והייתי נעור כל הלילה עם ר' משה אליהו.

יום א' פרשת 'קרח' (כ"ב סיון) היה הברית מילה, וקראתיו שם – 'יהודא', אחר כך נודע לי כי ביום שנולד - נולד יהודא בן יעקב, וברוך ה' היינו שמחים מאד, ורקדנו הרבה עד אחר תפלת המנחה.

יום ד' פרשת 'קרח' (כ"ה סיון) רשמנו את עצמנו ב'אסאראיע' #(פאליציע (משטרה))#.
