# אב

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1416/3/

יום ג' 'דברים' (ב' אב) קבלתי מכתב מזוגתי תחיה מפתח תקוה כי המה ברוך ה' בחיים ושלום. ידידי ר' שמשון נ"י נכנס לדירה עם בני ביתו ברחוב היהודים, ובנו אברהם נ"י התחיל ללמד בהישיבה; לעת עתה הוא הולך אצלי, ואנחנו מבשלים בעצמנו ואוכלים.

ליל שבת קדש 'דברים' (ו' אב) הייתי אצל ר' חיים ישראל, בבקר אכלתי אצל אבי נ"י, בסעדה שלישית ישבתי יחד עם אנשי שלומנו, אחר כך הלכתי עם הבחור אברהם נ"י לביתי.

פרשת 'ואתחנן': כל השבוע עדין לא קבלתי מכתב מזוגתי.

שבת קדש (י"ג אב) כמקדם, ליל שבת הייתי אצל ר' חיים ישראל, בבקר הייתי אצל אבי נ"י, אחר כך הלכתי לר' שמשון נ"י, וסעדה שלישית ישבתי עם אנשי שלומנו, וידידנו ר' אברהם נ"י אמר תורה וספורים מרבנו הקדוש, ורקדנו הרבה; ויהי רצון שיתמתקו הדינים מעלינו ומעל כל ישראל. וידידי ר' פייוויל נ"י היה גם כן עמנו בסעדה שלישית. ואחר תפלת ערבית הלכתי לביתי עם ידידי הבחור אברהם נ"י, ושתינו קאפע (קפה), ואכלנו סעדת מלוה מלכה, ואמרנו זמירות עם כמה נגונים, וגם דברנו מרבנו הקדוש ועוד ספורים מצדיקים, וכן ישבנו כמה שעות.

יום א' ויום ב' (י"ד-ט"ו אב) עוד לא קבלתי מכתב מזוגתי, יום ג' (ט"ז אב) ברוך ה' קבלתי מכתב מזוגתי תחיה כי המה ברוך ה' בחיים ושלום, ולשלח לה מעות ותבא לביתי, ושלחתי לה מכתב עם חצי לי"פ.

ליל ו' (י"ט אב) הייתי נעור כל הלילה עם הבחור אברהם נ"י, ורקדנו הרבה (ואל יפלא בעיני הקורא מה שאני כתב לזכרון כמה פעמים שהיינו בשמחה ורקדנו, אבל מי שבקי בספרי רבנו ז"ל לא יפלא בעיניו זאת, כי מבאר שם כמה וכמה תקונים שנעשים על ידי השמחה והרקודין - בכמה מקומות, שעל ידי זה ממתיקים הדינים וכו', ואין כאן מקום להאריך) ולמדנו ברוך ה' כל הלילה.

שבת קדש פרשת 'עקב' (כ' אב) אכלתי כמקדם, ליל שבת קדש הייתי אצל ר' חיים ישראל, בבקר התפללתי בהבית המדרש שלנו ועשיתי קדוש אצל ר' שמשון נ"י, ובסעדת שחרית הייתי אצל אבי נ"י, ושלש סעדות (סעודה שלישית) ישבתי עם אנשי שלומנו, וברוך ה' היינו בשמחה ור' אברהם נ"י, וברוך ה' רקדנו. ואחר כך הלכתי עם אברהם נ"י לביתי, ואכלנו סעדת מלוה מלכה, וזמרנו זמירות ונגונים, והיינו בשמחה עד שעה שמונה.

יום ד' (כ"ד אב): היום הייתי טרוד מאד מאד ולא יכלתי לילך להישיבה, כי לא קבלתי מכתב מזוגתי מכמה ימים, ונסכם אצלי לנסע לפתח תקוה, ונתתי כמה גרוש אדרוף (מקדמה) בשביל עגלה ליפו, והלכתי לביתי לקח הבגדים של שבת קדש, וגם טלית ותפלין, ונכנסתי לבית ר' חיים ישראל ובשרו לי שאיש אחד הביא מכתב מפתח תקוה שזוגתי ובני ביתי ברוך ה' בחיים ושלום.

הייתי אצל ר' שמשון נ"י, והוא אינו בקו הבריאה; ה' יתברך ישלח לו מהרה רפואה שלמה מן השמים בגשמיות ורוחניות, ויתמתקו הדינים מעלינו ומעל כל ישראל, אמן.

ליל ו' פרשת 'ראה' (כ"ו אב) הייתי נעור כל הלילה עם אברהם נ"י עד שעה שביעית ולמדנו, וברוך ה' היינו בשמחה; וגם ידידי ר' פייוויל נ"י היה עמנו גם כן מעט. שבת קדש כמקדם.

יום א' פרשת 'שופטים' (כ"ח אב) לעת ערב באתה זוגתי וכל בני ביתי שיחיו ירושלימה, אבל אינם בקו הבריאה ה' יתברך ישלח להם רפואה שלמה בגשמיות ורוחניות.
