# טבת

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1416/411/

השמש דבית הכנסת נתן לי חצי לי"פ, ואחד נתן לי תשעה גרוש, וחמי נ"י נתן לי חצי ח"כ. וחמי וכל בני ביתו אינם מניחים אותי לנסע לביתי, ורוצים שאהיה שמה עוד כמה שבועות, אבל מפני כמה טעמים לא יכלתי להתעכב עוד; היתה בדעתי לנסע יום ג' (ה' טבת) 'ויגש' לביתי, אבל מפני שירד גשם לא יכלתי לנסע.

יום ד' פרשת 'ויגש' (ו' טבת) בבקר פרסתי בשלום כל אחד ואחד, ולוו אותי בכבוד גדול, ונסעתי ליפו, ומיפו נסעתי על מסלת הברזל (רכבת) ירושלימה, ובאתי ברוך ה' לשלום לביתי יום ד' לעת ערב, וברוך ה' מצאתי זוגתי וכל בני ביתי בשלום.

שבת קדש פרשת 'ויגש' (ט' טבת) הייתי בביתי, ואבי נ"י היה אצלי בסעדה שלישית.

יום א' 'ויחי' (י' טבת) התחלתי לילך להישיבה.

פרשת 'שמות': ברוך ה' למדתי כל השבוע בהישיבה, יש לי שלושה שעורים: עם ר' פייוויל אני לומד רב היום מסכת 'סכה', ועם ירחמיאל מסכת 'תענית', ועם ר' פסח אני לומד בערב מסכת 'קדושין'; יהי רצון שאזכה לבלות כל ימי בתורה ועבודה ובמעשים טובים.

שבת קדש פרשת 'שמות' (כ"ג טבת) נעשיתי כ"ח שנה, הלואי שאזכה מעתה לחדש כ'ח'י בתורה ובתפלה ובמעשים טובים.

ד' 'שמות' (כ' טבת) היינו על קבר רחל אמנו. שבוע זאת הרוחתי בישיבה עשרים וששה גרוש.

פרשת 'וארא': ברוך ה' כל השבוע למדתי בהישיבה.

יום ה' (כ"ח טבת) הרוחתי בהישיבה שבעה עשר גרוש, והיה לי על שבת קדש.
