# אייר

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1417/221/

יום א' פרשת 'אחרי וקדושים' (ל' ניסן) התפללתי בהבית הכנסת, ואכלתי סעדת שחרית אצל השמש.

עתה נסכם אצלי: מה לי להתגורר בהקאלאניעס (במושבות)? אסע יותר טוב ירושלימה, והמרחם על הבריות ירחם עלי ולא יעזב אותי! אני לוקח עתה את החפצים שלי לילך על דרך 'ו'עד חנין' לשוב ליפו.

הלכתי בעצמי ל'ו'עד איל חנין', ברוך ה' אכלתי שם סעדת ראש חדש אצל איש אחד. משמה הלכתי עם איש אחד ל'ראשון לציון', לעת ערב באנו שמה, ולנתי אצל האטעל (במלון). בבקר נסעתי ליפו, וכתבתי מכתב לזוגתי לפתח תקוה, מתי בדעתה לשוב ירושלימה, ובשביל זה הכרחתי ללון ביפו עד שאקבל מכתב מזוגתי. אכלתי סעדת ערבית אצל אחד.

יום ג' 'אחרי וקדושים' (ב' אייר): היום לא קבלתי מכתב מזוגתי, ונשארתי עוד ללון ביפו.

יום ד' (ג' אייר): עדין אני ביפו, כי לא קבלתי מכתב מזוגתי.

יום ה' (ד' אייר): היום קבלתי מכתב מזוגתי, לבא על שבת קדש לפתח תקוה, לעת ערב באתי ברוך ה' לשלום לפתח תקוה, והייתי שבת קדש 'אחרי וקדושים' (ו' אייר) אצל חמי בפתח תקוה עם זוגתי וכל בני ביתי שיחיו.

יום א' פרשת 'אמור' (ז' אייר): אנחנו נוסעים היום ירושלימה בעגלה, באמצע הדרך נשתבר מעגלה אפן אחד, וברוך ה' היה הכל בשלום, ולא היה חס ושלום שום נזק, זה המעשה היה סמוך לכפר 'לוד', והלך הבעל עגלה לכפר הנ"ל ולוה משם אפן אחד לנסע עמנו להמסלת הברזל אשר בלוד, ולעת ערב באנו ברוך ה' לשלום ירושלימה במסלת הברזל.

יום ב' פרשת 'אמור' (ח' אייר): הייתי היום אצל אבי נ"י ובהישיבה ובמושב זקנים.

פרשת 'בהר' ופרשת 'בחקתי' ברוך ה' למדתי בהישיבה.
