# אב

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1417/3/

פרשת 'ואתחנן': בכל יום אני הולך לר' שמשון נכד רבנו ז"ל, ומדברים מרבנו הקדוש.

היום יום ד' פרשת 'ואתחנן' (י"ג אב) הלכתי עם ר' שמשון הנ"ל למלכות בית דוד ולהר הזיתים. אני מכין את עצמי לנסע לאומאן אם ירצה ה', וגם קבלתי רשות מהגבאים דישיבתינו, כי אמרתי תרוץ שאני נוסע בשביל מעות (כי באמת אני בעל חוב גדול), וזוגתי תחיה ובני נ"י יסעו לפתח תקוה לחמי נ"י.

פרשת 'עקב': אני מכין את עצמי לנסע על ראש השנה לאומאן.

יום ב' פרשת 'עקב' (י"ח אב) הייתי אצל ר' יצחק מתמיד נ"י ונתן לי על הוצאות הדרך אחד לי"פ, וגם מחברת 'תומכי תורה' אשר בהישיבה הנ"ל נתנו לי אחד ח"כ, וזוגתי תחיה עם בני נ"י יסעו לפתח תקוה, ובדעתי לנסע אם ירצה ה' למחר יום ג'.

היום יום ג' פרשת 'עקב' (י"ט אב): ברוך ה' שכרתי עגלה, ועתה באתי עם החפצים לעגלה.

יום ד' (כ' אב) בבקר באנו ברוך ה' לשלום ליפו, וכבר התפללתי. ידידי ר' שמשון נ"י עם זוגתו באו גם כן ליפו, כי זוגתו רוצה גם כן לנסע לחוץ לארץ, ויכול להיות שיסעו ביחד.

יום ה' פרשת 'עקב' (כ"א אב) הייתי גם כן ביפו, גם רחצתי בים.

יום ו' (כ"ב אב) נסעתי לחמי נ"י לפתח תקוה, וכבר הלכתי למקוה, ועוד היום גדול.

שבת קדש פרשת 'עקב' (כ"ג אב) הייתי אצל חמי נ"י בפתח תקוה.

יום א' (כ"ד אב) באתי ליפו, ובדעתי לישב בשבוע זאת על הספינה אם ירצה ה'. כל היום הייתי ביפו, בערב אכלתי אצל ר' שמשון בהכנסת אורחים, לנתי אצל ירחמיאל.

יום ג' 'ראה' (כ"ו אב) קבלתי מפתח תקוה בלעך (ארגז מפח) עם לחם יבש שקורין (סעכעריס (צנימים)), שיהיה לי מה לאכל על הספינה; ר' שמשון נ"י חזר ירושלימה.

נתתי אדרוף (מקדמה) על שני שיפס-קארטעס (כרטיסי הפלגה) בשבילי ובשביל אשת ר' שמשון נ"י.

יום ה' (כ"ח אב) קבלתי מר' שלום פרידמאן השיפס-קארטעס עבור ששים ושלשה פראנק. אכלתי בערב אצל גיסי דוד נ"י, לנתי אצל ירחמיאל הנ"ל, בבקר כתבתי מכתב לפתח תקוה.

היום יום ה' פרשת 'ראה' (כ"ח אב) ערב ראש חדש אלול, ברוך ה' אנחנו יושבים על הספינה. לעת ערב התחילה הספינה ללכת; ה' יתברך יולכני לשלום, ואזכה להיות על ראש השנה באומאן.

יום ו' פרשת 'ראה' (כ"ט אב) באנו ברוך ה' לשלום לעיר 'בירות', ועמדה הספינה בערך שני שעות, ובחצות היום באנו לעיר 'טריפאלי', ועמדה הספינה עד סמוך לעת ערב.
