# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1417/910/

ברוך ה' שהחינו והגיענו עד כה לשנה החדשה, וגם להיות בירושלים תבנה ותכונן.

התפללתי עם אנשי שלומנו ראש השנה ויום הכפורים, וכן בכל שבת קדש, ובעזרת ה' יתברך זכיתי לעשות סכה כשרה ונאה על צד היותר טוב, ולקנות אתרוג כשר ומהדר, ולקים כל המצוות הנוהגות בסכה – אכילה שתיה לינה, ולשמח בשמחת בית השואבה.

מוצאי שבת קדש חל המועד סכות (י"ח תשרי) – הלולא דרבנו הקדוש באו אצלי מאנשי שלומנו: ר' יעקב נ"י, ור' פייוויל נ"י, ור' צבי מברדיטשוב, והבחור אברהם נ"י, וברוך ה' היינו בשמחה כמעט כל הלילה; ויום א' הנ"ל עשה ידידנו ר' שלמה וועקסליר סעדה, והיו שמה כל אנשי שלומנו, וברוך ה' היינו בשמחה.

בשמיני עצרת (כ"ב תשרי) התפללתי עם אנשי שלומנו, וברוך ה' היינו בשמחה. אחר התפלה הלכתי לביתי, ולעת ערב באתי לר' שלמה וועקסליר, והיו שמה כל אנשי שלומנו, וברוך ה' היינו בשמחה עד כמה שעות בלילה.

ברוך ה' עבר גם שבת 'בראשית'.

יום א' 'נח' (כ"ה תשרי) התחלתי לילך להישיבה, למדתי כל השבוע כמקדם: שני שעות וחצי עם תלמידי גמרא וחמש עם פרוש רש"י, ושאר היום עם ידידי ר' פייוויל מסכת 'סנהדרין', ומעט פוסקים, וספר 'ראשית חכמה'.

יום ה' פרשת 'נח' (כ"ט תשרי), ברוך ה' קניתי הכל על שבת קדש – בשר ודגים וכו'.
