# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1418/910/

ברוך ה' שנת תרס"ח לפרט קטן:

ברוך ה' שזכיתי להיות נמנה עם הקבוץ הקדוש בראש השנה, יהי רצון שאזכה לנסע בכל שנה ושנה על ראש השנה.

אכלתי יחד עם ידידי היקר מורנו הרב שמעריל נ"י ועם עוד מאנשי שלומנו אצל ידידי ר' מרדכי פאלסקי נ"י, וברוך ה' היינו מאד בשמחה בראש השנה, ורקדנו הרבה על כמה מקומות שעומדים (שנמצאים) שמה אנשי שלומנו באכסניות, אשר אי אפשר לשער כלל.

יום ב' דראש השנה (ב' תשרי) לעת ערב היינו אצל ר' איזיק נ"י נכד רבנו הקדוש, ודברנו מרבנו הקדוש, ורקדנו.

ונכנס בדעתי לנסע עם ר' מענדיל נ"י אחיו של ר' שמעריל נ"י הנ"ל לגאליציע (גליציה) (כי הוא דר עתה בגאליציע מכמה שנים), ומשמה אוכל לבא ירושלימה יותר בנקל, וגם דברתי מזה עם אנשי שלומנו ואמרו שזה עצה טובה.

ליל ד' (ג' תשרי) היינו עד חצות לילה אצל ידידי ר' מרדכי נ"י, אחר כך טבלנו במקוה והלכנו על ציון רבנו הקדוש.

בדעתי לנסע עם אנשי שלומנו לברדיטשוב כי ר' מענדיל נ"י נוסע עתה עם אנשי שלומנו לברדיטשוב, ומשמה יסע על חג הסכות לביתו לגאליציע.

יום ד' בבקר שכרו אנשי שלומנו מברדיטשוב וואגאן (קרון) מיחד, ונסענו לברדיטשוב, והיינו ברוך ה' בשמחה וגם רקדנו, לעת ערב באנו ברוך ה' לשלום לעיר ברדיטשוב; אני יושב עתה בבית ר' שמעריל נ"י.

יום ה' פרשת 'וילך' (ד' תשרי) הייתי על ציון הרב הקדוש מברדיטשוב, ועל קבר אמי יאריס חיה תנצב"ה, אחר כך הלכתי להקרובים שלי ולאנשי שלומנו, לנתי אצל שאר בשרי ר' יעקב לוי.

יום ו' (ה' תשרי): אני יושב עתה בבית שארת בשרי מרת בריינדל תחיה.

ליל שבת קדש 'וילך' (ו' תשרי) הייתי אצל ר' שמעריל נ"י, בבקר התפללתי בהבית המדרש שלנו, אחר כך הלכנו לר' איזיק נכד רבנו ז"ל ולמדנו שם; אכלתי אצל שאר בשרי ר' יעקב לוי נ"י.

יום הכפורים התפללתי עם אנשי שלומנו, בדעתי היתה לנסע מוצאי יום הכפורים עם ר' מענדיל נ"י לגאליציע, אבל אנשי שלומנו עכבו אותי להיות פה עד אחר 'ימים טובים'.

שבת קדש פרשת 'האזינו' (י"ג תשרי) הייתי אצל ר' יעקב לוי, התפללתי בהבית הכנסת שלנו. בבקר למדנו אצל ר' איזיק הנ"ל נ"י, שלש סעדות (סעודה שלישית) ישבתי עם אנשי שלומנו.

מוצאי שבת קדש קניתי ברוך ה' אצל אשת ר' שמשון נ"י אתרוג עם לולב עבור אחד רבל כסף (כי הביאה מירושלים אתרוגים ולולבים).

ברוך ה' יום ד' פרשת 'בראשית' (כ"ד תשרי): עברו ימי הסכות, וברוך ה' הייתי שמח מאד עם כל אנשי שלומנו, וגם רקדנו הרבה בפרט על 'היאר-צייט' (יום פטירתו) של רבנו הקדוש רקדנו כל הלילה, וידידנו ר' אייזיק נ"י נגן בכנור; יהי רצון שנזכה להמשיך השמחה על כל השנה; אכלתי אצל ר' יעקב לוי נ"י.

מוצאי יום טוב קבלתי מכתב מזוגתי, יום ה' (כ"ה תשרי) כתבתי לה תשובה.

שבת קדש 'בראשית' (כ"ז תשרי) עדין הייתי בברדיטשוב, אכלתי אצל ר' יעקב לוי והייתי אצל אנשי שלומנו.
