# אדר ב

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1420/207/

יום ו' (ל' אדר א') נסעתי על שבת קדש לפתח תקוה להתישב עם בני ביתי מה לעשות, כי בדעתי להתישב פה ביפו, כדאמרו חכמינו ז"ל: 'מאן דביש ליה במתא זו ילך למתא אחריתא', ואולי ירחם עלי ה' יתברך מעתה ויושיעני בגשמיות ורוחניות, אבל צריכין להשכיר הדירה שלי שבירושלים ולהביא החפצים ליפו. לכן אינני יודע מה לעשות, וגם צריכין לשלם החובות בירושלים; ה' יתברך יושיעני בכל מה שאני צריך להושע.

יום א' 'ויקרא' (ב' אדר ב') בבקר באתי ליפו והתחלתי לעבד בהדפוס.

ליל ד' (ה' אדר ב') שלחתי מכתב לר' יצחק מתמיד נ"י שיתן לי איזה תמיכה – שאוכל לשכר פה דירה, ולהביא לכאן החפצים, וגם לשלם מעט חובות; וגם כתבתי מכתב לאבי נ"י.

שבת קדש 'ויקרא' (שבת זכור, ח' אדר ב') אכלתי אצל ר' מאיר סופר נ"י. יהי רצון שאזכה לדפס כל ספרי רבנו הקדוש.

ימי הפורים ממשמשים לבא, בדעתי לנסע אם ירצה ה' על חג הפורים לפתח תקוה.

יום ה' פרשת 'צו' (תענית אסתר, י"ג אדר ב') ברוך ה' נסעתי לפתח תקוה, ומצאתי את בני ביתי בחיים ושלום. הייתי שם עד יום א' 'שמיני' (ט"ז אדר ב'), חזרתי ליפו. יום א' כל היום עבדתי בהדפוס.

יום ג' (י"ח אדר ב') קבלתי מכתב מאבי נ"י ומר' מאיר עם שני פרנק, ושנגמר ספר 'נחת השלחן'; כן יהי רצון שנדפיס במהרה את כל ספרי רבנו ז"ל, אמן.

אכלתי אצל ר' מאיר סופר נ"י. שלחתי לירושלים חמשה בישליקים על ידי אשת ר' חיים ישראל נ"י לאבי נ"י, שישלח לי מביתי כרים וכסתות עם עוד איזה דברים, כי אני רוצה לשכר פה דירה; ויהי רצון שיוליכני בדרך הטוב והישר, כי אינני יודע מאומה, והשלחתי את כל יהבי עליו יתברך.

היום יום ד' פרשת 'תזריע' (כ"ו אדר ב') באה זוגתי תחיה עם בני נ"י ליפו להיות פה כמה ימים, כי בדעתנו להיות אם ירצה ה' על חג הפסח בפתח תקוה.

לעת עתה שכרתי דירה שישב שמה כמה שבועות ר' מאיר סופר, ונסע שבוע זאת ירושלימה, שכרתי הדירה הזאת וקניתי אצלו מטה וגם לויתי כמה חפצים; ברוך ה' בעד חסדו וטובו כל מה שעושה עמי, ואזכה לעשות רצונו יתברך.

ליל ו' פרשת 'תזריע' (כ"ח אדר ב'): לעת עתה אני יושב בביתי עם זוגתי תחיה ובני נ"י – אשר שכרתי על זמן קטן.

היום התחלתי מעט לחשב מה לעשות: אם להתישב פה, או לחזר ירושלימה, ואחר כך בא על דעתי: מה לי לחשב ולדאג? הלא כבר השלכתי את כל יהבי עליו יתברך, שהוא יושיעני וידרכני בדרך הטוב והישר כמו שהוא חפץ.

הלכתי להפאסט (לדואר), וקבלתי מכתב מידידנו ר' מאיר נ"י בשם ר' משה מרדכי חייקין נ"י, היות כאשר חפצים ישיבת 'שער השמים' לדפס את סדור מר' שלום שרעבי זצ"ל, ורוצים שיהיה המסדר אותיות איש הגון, וכבר דברו עם החבצלת בשבילי שאני יסדר הסדור, ומבקשים ממני תשובה; יהי רצון שיהיה הכל כרצונו יתברך. כתבתי לר' מאיר תשובה.
