# אלול

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1420/67/

יום א' (ל' אב) חזרתי ליפו, והלכתי לביתי להרגיע (לנוח) מעט; ולא הלכתי היום לעבד, כי אינני בקו הבריאה.

ותכף באותו היום באה זוגתי תחיה עם בני נ"י מ'גדרה', ואמרה לי שבדעתה היתה להיות שם עוד כמה ימים, אבל מפני שחולאת עוברת שם רחמנא לצלן, על כן חזרה תכף; ה' יתברך ישמרנו ויצילנו מכל רע, ונזכה כלנו לכתיבה וחתימה טובה.

ברוך ה', יום ד' פרשת 'תבא' (י"ז אלול), פה עיר הקדש יפו תבנה ותכונן: אין שום חדשות, בשבוע זאת היה אצלי ר' חיים מקיבליטש שבא מקרוב לירושלים, ועתה הוא נוסע על ראש השנה לאומאן; יהי רצון שאזכה גם כן לנסע על ראש השנה לאומאן.

היום נסעה זוגתי תחיה ובני נ"י לפתח תקוה, להיות שם עד אחר יום טוב. יהי רצון שיהיה הכל לטובה, ונזכה לכתיבה וחתימה טובה ולכל טוב סלה, אמן.

על שבת קדש פרשת 'תבא' (כ' אלול) הייתי בפתח תקוה בבית חמי נ"י, עם בני ביתי.

יום א' (כ"א אלול) חזרתי ליפו.

עבדתי בהדפוס עד ערב ראש השנה.

היום יום ב' (כ"ט אלול) ערב ראש השנה דשנת תרע"א, ברוך ה' קמתי אחר חצות לילה ואמרתי 'חצות' ועשרה קפיטל תהלים (תיקון הכללי) מרבנו ז"ל, ויהי רצון שיהיה כאלו אמרתים על ציון רבנו הקדוש, ויהיה נחשב ההשתוקקות והכסופין והגעגועים שלי להיות על ציון רבנו הקדוש באומאן (כי אני מתפלל על זה בכל יום ויום אבל לא זכיתי עדין לזה) כאלו הייתי שם, ושאזכה פה לכל התקונים על ידי רבנו הקדוש והנורא; וברוך ה', מה טוב חלקי ומה נעים גורלי שאני פה בארץ ישראל, אבל אני נחשב גם כן מהקבוץ הקדוש של אדמו"ר זצוק"ל; ושאזכה אני ובני ביתי לכתיבה וחתימה טובה בגשמיות ורוחניות, בזה ובבא.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.
