# אב

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1422/3/

ערב שבת קדש פרשת 'עקב' (י"ט אב) פה עיר הקדש יפו: מכמה שבועות שרשמתי בקצור מה שעבר עלי - נאבד הכתב, ומה שאני זוכר אכתוב בקצור:

ידידנו ר' אברהם היה אצלנו כמה שבועות והחיה אותי מאד בכתביו ובדבוריו אשר אין ערך למו, וגם השאיר אצלי הרבה כתבים להעתיקם. בדעתנו להשליך את העבודה בהדפוס פה ולחזר ירושלימה, מפני שמדפיסים פה וכו'.

ידידי ר' מאיר כבר השליך את העבודה, לעת עתה הוא הולך בלי עבודה; יהי רצון שישלח לנו פרנסה כשרה וקלה ובשפע שנוכל לעבד אותו יתברך.

ידידנו ר' שלמה בא לכאן בשבוע זאת, כי בני ביתו אינם בקו הבריאה; יהי רצון שישלח להם מהרה רפואה שלמה בגשמיות ורוחניות, ושיהיה הכל לטובה.

יום א' פרשת 'ראה' (כ"א אב): היום בבקר הלכתי מעט לבית הדפוס, ותכף חזרתי לבני ביתי כי זוגתי ובני ביתי אינם בקו הבריאה. הלואי שאחזר ירושלימה, כי זה שני שנים וחצי שאני פה.

יום ב' (כ"ב אב): נסכם אצל בני ביתי לנסע לפתח תקוה; יהי רצון שיהיה הכל לטובה. הלילה התגברה החולאת מאד על זוגתי תחיה.

נסענו כלנו יום ג' (כ"ג אב) לפתח תקוה.

באלו הימים אני עוסק בהתורה "תפלה לחבקוק" סימן י"ט לקוטי א'.

כלם אומרים שאני צריך לנסע עם זוגתי ירושלימה לבית החולים, בני נחמן נ"י גם כן נחלה; יהי רצון שישלח להם מהרה רפואה שלמה מן השמים בגשמיות ורוחניות. לעת עתה לא נסכם אצל בני ביתי לנסע ירושלימה מכמה טעמים, ונסכם אצלי לעת עתה לנסע בעצמי ירושלימה.

יום א' פרשת 'שופטים' (כ"ח אב): היום אני נוסע ירושלימה; יהי רצון שיהיה הכל לטובה, וישלח מהרה רפואה שלמה לבני ביתי בגשמיות ורוחניות. לעת ערב באתי לירושלים, לנתי אצל אבי נ"י.

יום ב' (כ"ט אב) הייתי אצל כתל המערבי ועל הר הזיתים.
