# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1423/910/

על ראש השנה הייתי בפתח תקוה, וגם על יום כפור אני נוסע לפתח תקוה; יהי רצון שיהיה הכל לטובה.

ביום כפור הייתי בפתח תקוה, וברוך ה' התפללתי מעט בכונה הגם שהייתי חולה, כי זה קרוב לשני שבועות שאני חולה במחלת 'הפילענציע'.

מוצאי יום כפור (י"א תשרי) חזרתי ליפו, ובדעתי היה על יום טוב לבא לפתח תקוה.

יום ב' (י"ב תשרי) שלחתי לחמי נ"י חצי לי"פ.

יום ג' (י"ג תשרי) קבלתי מכתב מזוגתי תחיה עם מעט זלזולים - מה שהשארתי אותם אצל חמי נ"י, ואינני שולח להם כסף, ועוד כסף אינני יכול לשלח לחמי נ"י, ואיך אוכל גם כן לנסע על יום טוב לפתח תקוה, בפרט בחג הקדוש הזה שהוא זמן שמחתנו; לכן נסכם בדעתי לנסע על חג הסכות ירושלימה, ואקים מצות כבוד אב, ולעלות לרגל, וגם להיות בין אנשי שלומנו.

ברוך ה', יום (ד' (י"ד תשרי)) בבקר, אני נוסע עתה ירושלימה, 'הכל מעלין לירושלים'; יהי רצון שיהיה הכל לטובה.

ברוך ה', יום ו' פרשת 'בראשית' (כ"ג תשרי): כל ימי החג הייתי בירושלים על צד היותר טוב – באכילה ושתיה ושמחה ולמוד. כל ימי החג אכלתי אצל אבי נ"י, והתפללתי בבית המדרש שלנו, וברוך ה' היינו בשמחה מאד. בכל לילה עשינו שמחת בית השואבה בשמחה ורקודין, בפרט ליל א' ג' דחל המועד סכות – הלולא דרבנו ז"ל, היינו בשמחה מאד עד אחר חצות לילה, ויום א' עשה ידידנו ר' שלמה סעדה בשביל כל אנשי שלומנו כבכל שנה. בכל יום הלכתי לכתל המערבי; יהי רצון שאזכה לחזר עם כל בני ביתי ירושלימה.

יום ו' בבקר, אני נוסע עתה ליפו; יהי רצון שיהיה הכל לטובה.

על שבת קדש (כ"ד תשרי) הייתי בפתח תקוה, וברוך ה' מצאתי את בני ביתי בחיים ושלום.

יום א' (כ"ה תשרי) בבקר, אני נוסע עתה עם בני ביתי ליפו.
