# תשרי

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1424/910/

ראש השנה הייתי בפתח תקוה, התפללתי בבית הכנסת הגדולה.

יום א' (צום גדליה, ד' תשרי) חזרתי לביתי ליפו, ובני ביתי נשארו עודנה בפתח תקוה.

היום יום ה' (ח' תשרי) אני נוסע אם ירצה ה' היום על יום כפור לפתח תקוה; יהי רצון שיהיה הכל לטובה.

ברוך ה' עבר גם יום כפור, והתענגתי מאד מהתפלה; ברוך ה' התפללנו כל היום, גם זכיתי לבכות כמה פעמים; יהי רצון שנזכה לפעל כל בקשותינו בגשמיות ורוחניות.

יום א' (י"א תשרי) חזרתי לביתי.

היום יום ד' (י"ד תשרי) ערב סכות, אני נוסע היום אם ירצה ה' לפתח תקוה על חג הסכות; יהי רצון שיהיה הכל לטובה.

הייתי בפתח תקוה עד יום א' פרשת 'נח' (כ"ה תשרי), וברוך ה' היינו שמחים בשמחת בית השואבה ובשמחת תורה, וגם למדתי ספרי רבנו הקדוש, והתחלתי עוד הפעם מתחלת הש"ס, גמרא, משניות, זהר, שלחן ערוך; יהי רצון שאזכה ללמד וללמד לשמר ולעשות ולקים וכו'. היום יום א' פרשת 'נח' חזרתי ליפו.
