# סיון

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1425/126-2/

על חג השבועות (ו' סיון) הלכתי לפתח תקוה. ברוך ה' הייתי נעור כל הלילה עם עוד אנשים מירושלים בהתלמוד תורה דפתח תקוה, ואמרתי את כל התקון שבועות, והיה לי עוד הרבה זמן ללמד ספרי רבנו הקדוש, ותהלים וכו'. קדם אור הבקר הלכתי לטבל, והתפללנו כותיקין. לעת ערב התאספנו לבית השוחט דשם, וברוך ה' היינו שמחים מאד, וגם רקדנו הרבה; יהי רצון שנזכה להמשיך עלינו קבלת התורה.

יום ה' – אסרו חג (ז' סיון), אני נוסע ליפו.

הייתי שם עד יום א' (י' סיון), אבל אי אפשר פה לעבד, מפני שהממשלה סגרה החניות ושולחת את כל האנשים בכל הכפרים והשדות לגרש את הארבה. שבתי לפתח תקוה, אני עובד בהפרדס אצל עקיבא ליבריכט, כל השבוע עבדתי שם. הארבה הולך ומכלה את כל הכרמים והפרדסים וכל ירק השדה, ונתקים הנבואה של יואל: "יתר הגזם אכל הארבה וכו'. כי גוי עלה על ארצי עצום ואין מספר, שניו שני אריה ומתלעות לביא לו וגו'. הגפן הובישה, והתאנה אמללה" וגו', הכל כמו שכתוב שם; ויהי רצון שיתקים מהרה סוף הנבואה של יואל: "ויקנא ה' לארצו, ויחמל על עמו. הנני שלח לכם את הדגן והתירוש והיצהר וגו'. ומלאו הגרנות בר, והשיקו היקבים תירוש ויצהר. ושלמתי לכם את השנים אשר אכל הארבה" וגו'. ותתבטל המלחמה, כמו שכתוב שם: "כתו אתיכם לחרבות ומזמרתיכם לרמחים" וגו'; ה' יתברך ירחם על עמו.

יום א' 'שלח' (י"ז סיון), אני הולך כעת ליפו.
