# שבט

> מקור: https://rabenu.app/books/toldot-shmuel/1425/311/

יום ראשון (ב' שבט) הלכתי ליפו. כל השבוע אני עובד מעט, וברוך ה' אני לומד גם כן. ה' יתברך ירחם על עמו ישראל שבכל העולם בכלל, ובפרט פה בארצנו הקדושה, כי בכל יום מכריזים גזרות שונות על ישראל: אלו לגרש מהארץ, ואלו לקח למלחמה, ואלו שיעבדו בחנם, כי כמעט כל בעלי מלאכה כגון החיטים הסנדלרים והנגרים וכו', לוקחים אותם שיעבדו בחנם בשביל הצבא – זה כמה שבועות, ה' יתברך ירחם עלינו.

על שבת קדש (ח' שבט) הלכתי לפתח תקוה.

יום א' (ט' שבט) חזרתי ליפו, שלחתי מעט כסף לאבי נ"י.

יום ד' 'יתרו' (י"ט שבט) הלכתי רגלי לפתח תקוה, ומסרתי שמה מה שהערבים הדפיסו נגד ישראל... ושלחו אותי יום ה' (כ' שבט) ליפו בשביל הנ"ל... השגתי ספר.... אני נוסע חזרה לפתח תקוה; והייתי שמה עד יום א' (כ"ג שבט) – חזרתי ליפו.

לוקחים במאסר את כל הציונים – שלחו אותם ירושלימה.

מגרשים מירושלים הנשים והטף שבעליהם כבר נסעו מצרימה.

בכל פעם אני שולח מעט כסף לאבי נ"י.

על כל שבת אני הולך לפתח תקוה, וביום א' אני שב ליפו.
